شهرکرد-از دو هفته گذشته آمار پرداخت تسهیلات بانکی تغییری نکرده و هیچ پرداختی ثبت نشده است که باعث بالا بردن دامنه نارضایتی مردم استان می شود.

آمار پرداخت تسهیلات بانک ها غیرواقعی و متناقض ارایه می شود

به گزارش قدس آنلاین، استاندار چهارمحال و بختیاری عصر چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: در سیستم بانکی کشور۳۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است که از این مقدار سه دهم  درصد به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده و این وضع برای استان جای تأسف دارد.

وی تصریح کرد: طبق آمار رسمی رتبه استان در کشور در زمینه پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی متوسط رو به پایین است.

قاسم سلیمانی دشتکی میزان عملکرد پرداختی بانک ها تا به امروز در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی را ۱۱۹/۵ میلیارد تومان به طور مستقیم که ۹۸/۵ میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن و ۲۱ میلیارد تومان به بخش کشاورزی تعلق دارد و به طور غیر مستقیم ۷۶ میلیارد برشمرد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید نظارت دقیقی بر میزان پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که از دو هفته گذشته آمار تغییری نکرده و هیچ پرداختی از طرف بانک ها ثبت نشده است افزود: آمار متناقص، مردم را سردرگم می کند و حس یأس و نگرانی بین جامعه به وجود می آورد و همچنین دامنه نارضایتی را بالا می برد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: سد بهشت‌آباد نباید به سرنوشت طرح بیرگان دچار شود و به سرمایه‌گذاران آن منطقه مجوز فعالیت داده شود.

وی خاطرنشان کرد: طی سه روز  آینده بانک‌ها موظف هستند نسبت به رفع مشکل ثبت پرداخت‌های اقتصاد مقاومتی در سامانه اقدام کنند و گزارش قابل قبولی ارائه دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: صنعتت، معدن و تجارت باید به گزارشات پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی رسیدگی و مشکلات مربوط به ثبت پرداخت‌های سیستم بانکی را حل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.