رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در ایام اربعین حسینی تعداد ۳۰۳ هزار و ۷۹۴ نفر از زائران، از خدمات درمانی شامل اورژانس پیش بیمارستانی۱۱۵، بیمارستانی و درمانگاهی بهره مند شدند.

بیش از ۳۰۰ هزار زائر از خدمات درمانی بهره مند شدند

به گزارش قدس آنلاین، علی دل پیشه در رابطه با خدمات درمانی ارائه‌ شده به زائران اظهار داشت: در ایام اربعین، تعداد ۳۰۱ هزار و ۸۸۹ نفر خدمات درمانی غیر تصادفی و تعداد یکهزار و ۹۰۵ نفر نیز خدمات درمانی تصادفی را از مراکز درمانی، اورژانس ۱۱۵ و درمانگاه‌ها دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۳۰۰ هزار و ۷۴۱ نفر به‌صورت سرپایی از خدمات درمانی استفاده کردند و تعداد ۳ هزار و ۴۱ نفر نیز برای ادامه مراحل درمان در بیمارستان‌ها بستری‌شده‌اند، افزود: تعداد ۱۰ هزار و ۲۳۰ مأموریت اعزام آمبولانس در طول این مدت در فوریت‌های پزشکی و فرماندهی این مرکز در راستای انتقال بیماران و حادثه دیدگان سوانح رانندگی جاده‌ای، ثبت‌شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان داشت: در این ایام، تعداد ۱۸۹ متخصص در بیمارستان‌های استان خدمت کردند که ۱۷۰ متخصص از استان ایلام و تعداد ۱۹ متخصص نیز از دیگر نقاط کشور به ایلام اعزام شدند.

علی دل پیشه به ارائه خدمات دارویی موردنیاز در مدت تردد زائران در استان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تردد بالای زائران در شهر مهران، در ۳ ‌نقطه از این شهر به‌اندازه موردنیاز دارو ذخیره‌ شد و تعداد ۲ داروخانه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی تا بازگشت کامل زائران، خدمات رایگان دارویی ارائه کرده و تمام داروخانه‌های شهرستان‌های استان نیز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته اند.

وی با اشاره به آمار مربوط به ارائه خدمات بهداشتی در ایام تردد زائران توسط این دانشگاه، خاطرنشان ساخت: از آغاز تردد زائران اربعین تعداد ۳۰۷ هزار و ۵۹۴ مورد خدمت بهداشتی ارائه شد که شامل آموزش‌های چهره به چهره، توزیع ماسک، خدمات مامایی، بازدیدهای بهداشت محیط، سنجش فشارخون و تست دیابت زائران بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به خدمات پشتیبانی ارائه‌ شده به نیروهای خدمت رسان حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد: به‌منظور ارائه خدمات شایسته به کارکنان در حال خدمت به زائران، تعداد ۶ قرارداد در حوزه‌های اسکان، تغذیه و نیروی خدماتی منعقد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.