مشهد- امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه تقابل و صف آرایی جریان ها مقابل بسیج جریان نفوذی است، گفت: امروز هر زمزمه‌ای بر ضد بسیج از هر طرف، هر جریان سیاسی، از هر نهاد و سیاست دان و عنصر سیاست‌بازی شروع شود، این زمزمه، زمزمه آمریکایی و انگلیسی است.

جریان های علیه بسیج زمزمه های آمریکایی و انگلیسی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات سال گذشته‌شان به‌عنوان روز و هفته بسیج، نکته‌ای را فرمودند که نفوذ بر دو قسم است، یک نفوذ فردی است که یک جاسوس بیاید در یک‌نهاد نظامی اداری این کشور دخالت کند و به نفع اربابان خارجی خودش مسیر نظام را عوض کند.

وی ادامه داد: اما بدتر از این، نفوذ جریانی است، یکی از مواردی که نفوذ جریان بسیار خطرناک است، نفوذ جریانی در برابر بسیج است، یک جریانی را دشمن بسازد به‌عنوان یک جریان سیاسی بیاید رقیب بسیج قرار بگیرد و با بسیج رقابت کند، این را فرمودند نفوذ جریان است.

وی یادآور شد: بسیج یک ملاک است، یک محور است برای بصیرت شما برادران و خواهران که جریان‌های نفوذی دشمن را به‌عنوان جریان رقیب در تقابل بسیج و تضعیف‌کننده بسیج بشناسید و با این ملاک بدانید جریانی که دست‌نشانده دشمن در داخل کشور هست، کدام جریان است و این را کاملاً بدانید و بشناسید با این محور و ملاکی که مقام معظم رهبری دست دادند.

احتمال ابطال بخشی از انتخابات در مدل دموکراسی لیبرالی

آیت الله علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری در دیداری که با بسیجیان، دو روز گذشته داشتند، یک فرمایش کلیدی اعلام کردند و آن این‌که فرمودند «بسیج، مظهر مردم‌سالاری دینی است»؛ جاهای دیگر اگر دموکراسی و مردم‌سالاری حرف می‌زنند، فقط حرف است، آن‌هم پای صندوق‌های رأی با هزاران زمینه و مقدمه‌چینی دم از مردم‌سالاری زده می‌شود آن‌هم آمیخته با ده‌ها تقلب؛ اعلام کردند در سه ایالت بزرگ آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده و می‌رود که انتخابات در سه ایالت باطل اعلام شود، یعنی این دموکراسی در دنیا است، این دموکراسی لیبرال است، این دموکراسی سوغات مدرنیته در کشورهای غربی است.

بسیج، مظهر مردم‌سالاری دینی است

امام جمعه مشهد حضور مردم در عرصه‌های انقلاب را نماد اصلی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و گفت: دموکراسی و مردم‌سالاری دینی این است که مردم با پای خودشان می‌آیند در عرصه نظام، مباشر در اجراییات نظام هستند، مقام معظم رهبری مردم‌سالاری دینی را در فرمایشات اخیرشان، فرمودند: « مردم‌سالاری دینی معنایش این است که سالار سرنوشت جامعه، مردم هستند، اختیار جامعه دست مردم است، تصمیم‌گیری با مردم است، حرف، حرف مردم است» اما کدام مردم؟

وی گفت: مردم متدین، مردمی که وابسته به دین هستند، مردمی که دین‌خواه هستند، مردمی که مبدأ مشروعیت نظام خود را از دین گرفتند که ولایت و مقام معظم رهبری باشد، مردمی که رفتار سیاسی‌شان در حقیقت از دین اخذشده و اخلاق سیاسی‌شان را از آموزه‌های دین گرفته‌اند و اجرا می‌کنند و مردمی که باانگیزه اخلاص و تقرب به خدا و برای دین در عرصه جامعه وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: یک بسیجی اگر جهاد می‌کند برای دین است، اگر فداکاری می‌کند برای دین است، اگر خدمت اقتصادی می‌کند برای دین است، اگر فناوری و حرکت‌های دانش‌بنیان به‌جا می‌آورد، برای دین است.

راهپیمایی اربعین، نمایش یک حرکت در مسیر سیدالشهدا(ع) بود

وی با ابراز امیدواری از پذیرایی حداکثری دستگاه‌های مسؤول در موضوع استقبال از زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع)، اضافه کرد: امیدواریم که دستگاه‌های مسؤول، حداکثر پذیرایی را نسبت به زوار پیاده داشته باشند و از همین الان در این جاده‌های یخ‌زده‌ی برف و ‌باران، امکانات گرمایشی را برای زائران فراهم کنند.

آیت الله علم الهدی عملکرد آستان قدس رضوی در ارائه خدمات به زائران پیاده اربعین در مهران را قابل‌تقدیر دانست و گفت: حرکتی که خوشبختانه امسال آستان قدس در مسأله زوار پیاده چه در ارتباط با اربعین و چه در ارتباط با زائران پیاده آخر صفر حرکت بسیار قابل‌تقدیری است.

وی با اشاره به اینکه موکب آستان قدس رضوی در مرز مهران بسیاری از مشکلاتی که زائران در سال گذشته با آن مواجه بودند را برطرف کرد، ادامه داد: موکبی در چهار هکتار زمین و قریب به ۱۰ هزار مترمربع مسقف، محل اسکان پنج هزار نفر با تغذیه روزی ۷۵ هزار نفر در این موکب از آستان قدس جای تقدیر دارد.

زیارت با پای پیاده نمادی از «بسیج» است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که زیارت با پای پیاده، نمادی از بسیج است، خاطرنشان کرد: امروز، روز صدور حکم امام در ایجاد و تأسیس ارتش ۲۰ میلیونی و بسیج مردمی است و حضور خواهران و برادران در بسیج نماد و محور اقتدار نظام و انقلاب را با حضور پربرکتشان در اجتماعات این کشور به رخ دنیا کشیده است.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که مردم برای خدمت به زائران پیاده از تمام داشته خود استفاده می‌کنند، اظهار کرد: شما می‌بینید در این حرکت‌ها، دیگر دغدغه خانه، مسکن و جایی که شب بخوابند و در روز امنیت داشته باشند کسی ندارد، همه مردم با همه‌چیزشان به صحنه آمدند، آنانی که امکانات دارند، آنچه دارند برای زائران در طبق اخلاص گذاشتند، کسانی هم که چیزی ندارند، آمده‌اند با کارشان، پاهای زائر را بمالند، زائر را نواز شده‌اند، کفشش را واکس بزنند، او را درمان کنند، این معنای مردم‌سالاری دینی است، این معنای بسیج است.

مردم‌سالاری دینی در بسیج در هیچ کجای تاریخ نمونه‌ای ندارد

وی با اشاره به اینکه بسیجی وقتی جان خود را در راه خدا تقدیم می کند از مال و امکانات و زندگی خود نیز دست می کشد، تأکید کرد: این نمونه مردم‌سالاری و این نماد مردم‌سالاری را جز این انقلاب، این نظام و آن‌هم به برکت آموزه دین در هیچ کجای تاریخ و در هیچ کجای کره زمین این نمونه وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.