ساری-بارش سنگین برف از سه شنبه شب در مازندران علاوه بر انسداد راه های فرعی به دلیل قطع خطوط انتقال برق، آب و همچنین گاز در تعداد ۲۰۰ روستای آمل در این استان کولاک کرد.

برف در مازندران کولاک کرد/۷ هزار نفر دچارحادثه شدند

بعه گزارش قدس آنلاین بارش بی سابقه برف و موج سرما در استان مازندران بسیاری از راه های مواصلاتی را تحت تاثیر قرار داد و موجب شد تا تعداد هفت هزار و ۸۴۰ نفر از هموطنان بنا بر گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در طی سه روز گذشته دچار حادثه شوند.

بارش سنگین برف به دلیل آسیب های جدی به سیستم برق رسانی همچنین ۳۵ درصد چاه‌های آمل را از مدار خارج  کرد و موجب ایجاد خسارت های فراوان به تاسیسات زیربنایی شد.

۷ هزار نفر امداد رسانی شدند

در همین حال مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از امداد رسانی به تعداد هفت هزار و ۸۴۰ حادثه دیده در برف و کولاک در محور های مواصلاتی این استان خبر داد.

مجتبی اکبری در این رابطه گفت: در این مدت به تعداد دو هزار و ۳۶ خودروی در راه مانده و حادثه دیده امدادرسانی شد.

وی افزود: از مجموع  تعداد هفت هزار و ۸۴۰ نفر امدادرسانی شده تعداد۱۷۵ نفر مصدوم شدند که با کمک نیروهای امدادی ۱۱۷نفر به صورت سرپایی درمان و تعداد ۳۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بااشاره به اینکه در این راستا  نسبت به اسکان اضطراری ۴۱۲ نفر اقدام شد ادامه داد: تعداد ۱۲۴ تیم عملیاتی شامل ۴۵ تیم پشتیبان در حوادث اخیر فعالیت داشتند و ۵۰۲ نیرو با ۱۰۷ دستگاه خودرو امدادرسانی کردند.

وی امدادرسانی به حادثه دیدگان را در محور های کندوان، هراز ، کجور، سوادکوه، لاویج نور، نیالا، کیاسر ، کلاردشت و لیماکده رامسر عنوان کرد.

وی بیان کرد: در همین مدت همچنین نسبت به توزیع ۳۰۳ قوطی کنسرو، ۱۹۱ بطری آب معدنی، ۱۷۴ تخته پتو و۵۶۵ قرص نان در بین حادثه دیدگان اقدام شد.

بحران مدیریت شده است

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران مازندران از وصل گاز قطع شده مشترکان در شهرها و روستاهای آمل و بابل خبر داد و گفت: با همکاری ۱۶۰ نیرو در قالب ۷۰ گروه امدادی گاز مشترکان آمل وصل شده است.

علی اصغر احمدی بیان کرد: با تلاش راهداران نسبت به بازگشایی محور های اصلی اقدام شده است و تنها در بخش چمستان، لاویج، و برخی از راه‌های فرعی شاهد انباشت برف هستیم که با تلاش راهداران بازگشایی این معابر در دست اقدام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.