سی و ششمین کنگره فدراسیون جهانی قایقرانی در باکو با انتخاب خوزه پرورنا اسپانیایی برای سومین بار به عنوان رئیس این فدراسیون دنبال شد.

پرورنا اسپانیایی برای سومین بار رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری مهر، سی و ششمین کنگره فدراسیون جهانی قایقرانی (کانوئینگ) از چهارشنبه سوم آذرماه به میزبانی کشور آذربایجان و در شهر باکو آغاز شد. در این اجلاس جهانی که جنبه انتخاباتی داشت ۲۰۰ عضو از ۸۹ کشور حاضر بودند که در نهایت در بخش انتخابات، خوزه پرورنا اسپانیایی با کسب ۸۲ رای موافق و ۱۹ رای ممتنع موفق شد برای سومین بار بر مسند ریاست فدراسیون جهانی قایقرانی بنشیند.

پروننا ۷۱ ساله متولد ۴ آوریل ۱۹۴۵ و اهل اسپانیا است. وی در بازیهای المپیک ۱۹۶۸ مکزیک به عنوان ورزشکار رشته کایاک در مسابقات حاضر بوده است. وی که عضو کمیته بین المللی المپیک است از سال ۲۰۰۸ رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی کانوئینگ است و با این انتخاب چهار سال دیگر نیز در این مسند حاضر است. وی در سال ۲۰۱۱ و در حاشیه رقابتهای قهرمانی قایقرانی آسیا و انتخابی المپیک لندن به تهران سفر کرد و با مسئولین قایقرانی ایران روابط خوبی دارد.

در این اجلاس روسای کمیته های مختلف همچون معاونین اصلی فدراسیون جهانی قایقرانی و نایب رئیسان، خزانه دار، رئیس کمیته های کانو، کاناپولو، اسلالوم، آبهای خروشان و قایقرانی ماراتن و اقیانوسیه و دوپینگ و پزشکی نیز انتخاب شدند.

از ایران غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان، فرحناز امیر شقاقی نائب رئیس فدراسیون قایقرانی در امور بانوان، شاهرخ حسینعلی زاده نماینده فدراسیون ورئیس هیات قایقرانی آذربایجان شرقی حاضر بودند. همین طور احمد دنیا مالی عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی قایقرانی و نائب رئیس کنفدراسیون کانوئینگ  آسیا و حسن تیمورتاش رئیس کمیته ورش کنفدراسیون قایقرانی آسیا نیز به عنوان حاضرین در این نشست حضور داشتند.

در حاشیه کنگره  ICF اعضای ایرانی حاضر در باکو با جواد جهانگیر زاده سفیر ایران در آذربایجان دیدار و گفتگو کردند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.