یزد- استاندار یزد دانش آموزان را سرمایه ها و آینده سازان اصلی کشور دانست که می توانند با خلاقیت، ابتکار و نوآوری خود عرصهٔ شکوفایی را برای کشور خود و دیگر کشورها فراهم کنند.

دانش آموزان سرمایه ها و آینده سازان اصلی کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی در آیین پایانی هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزات کشور، توجه والدین به شکوفایی استعداد فرزندانشان را ارزشمند خواند و از آنها خواست از فرزندان خود مراقبت کنند تا فرزندان این کشور، مسیر ابتکار و نوآوری را از دست ندهند.
وی اظهارداشت: خلاقیت، نوآوری و ابتکار یکی از محورهای اساسی توسعه است و هرچه در این زمینه بکوشیم کم است، از این رو، ما باید عرصهٔ خلاقیت و ابتکار را برای جوانان گسترش دهیم.

میرمحمدی تصریح کرد: فرزندان ما در پی نشان دادن توانمندی های خود هستند و در این میان مهم این است که ما چه زمینه هایی را برای آنها فرآهم کرده و چگونه به آنها توجه کرده ایم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان افزود: فرزندان ما نیاز به محبت و توجه دارند و بیشترین نقش تأثیرگذار در شکوفایی استعدادهای آنها را پدر و مادرهایی دارند که فرزندانشان را ارزیابی، استعدادسنجی و تشویق کرده و این گونه موجب رشد و پیشرفت آنها می شوند.

استاندار یزد گفت: حضور گستردهٔ دانش آموزان در مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری، نشان از عشق و علاقهٔ آنها به علم و فناوری است که در اینجا نیز نقش خانواده ها دارای اهمیت است و امیدواریم افزایش ارتباط بین دانشگاه، آموزش و پرورش و پارک های علم و فناوری، به توسعهٔ فناوری و کسب ارزش افزوده برای کشور بینجامد.

میرمحمدی با بیان این پرسش که مگر جوانان کشور ما نمی توانند نیازهای دنیا را فرآهم کنند و ارزش افزودهٔ آن را به خود و کشورشان پیشکش کنند، افزود: حضور ایرانیان در هر زمینه‌ای چشمگیر و نشان از ظرفیت بالای آنها بوده است و بی‌گمان اگر افتخاراتی بدست نیامده، به دلیل فرآهم نبودن زیرساخت ها است.

وی با بیان اینکه ما باید در همهٔ عرصه ها از استعدادهای بی‌شمار فرزندان این کشور بهره بگیریم، خاطرنشان ساخت: هنرنمایی، ابتکارات و نوآوری های جوانان ما، نه تنها باید به از میان برداشته شدن مشکلات کشورمان بینجامد، بلکه می تواند زمینهٔ رفع مشکلات جهانی را نیز فرآهم کند  جوانان این کشور باید به گونه ای با علم و فناوری سرشته شده باشند که دیگر کشورها را نیازمند خود کنند نه اینکه خودشان نیازمند آنها باشند.
گفتنی است مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزان، رویدادی علمی و زیر پوشش کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه
upm مالزی است که در رشته های رباتیک، هوافضا، زیست شناسی، انیمیشن سازی، اپلیکیشن سازی اندروید، شیمی و نجوم در تاریخ چهارم و پنجم آذرماه در محل دانشگاه یزد برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.