شهرکرد-هفته پژوهش باید منشأ حرکت و پویایی برای نخبگان، اندیشمندان و اساتید دانشگاه و دانشجویان باشد.

پژوهش مختص یک هفته نباشد بلکه در طول سال پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین، سیامک سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: به منظور ترویج فرهنگ پژوهش روز ۲۵ آذر ماه هر سال روز پژوهش نامگذاری شده و هدف آن توسعه فرهنگ پژوهش می باشد که به  تولید و توسعه علم منجر می شود.

سیامک سلیمانی دشتکی افزود: پژوهش در هر زمینه قطعأ نتیجه و بازخورد خوبی خواهد داشت و می تواند زندگی مردم را تغییر دهد حتی از چند باره کاری و هزینه های گزاف جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: در هفته پژوهش از نخبگان دانشگاهیان، مراکز تحقیقی و دستگاه های اداری تجلیل و قدردانی به عمل می آید.

سلیمانی دشتکی اولین روز هفته پژوهش را که از ۱۶ آذر ماه شروع می شود به نام پژوهش، مدرسه و فناوری و روز های بعد تا ۲۰ آذر ماه به نام پژوهش، اقتصاد و عمل نامگذاری کرد .

وی خاطر نشان کرد: در هفته پژوهش استان دارای برنامه هایی می باشد که از جمله رونمایی از دستاوردهای علمی جدید، تجلیل از پژوهشگران دانش آموزی در سطح استان به عنوان پژوهش مدرسه و فناوری، تجلیل از پژوهشگران برتر، تجلیل از ۷ نفر از برگزیدگان جشنواره برتر سبزکوه استان، مستندسازی یافته های پژوهشی در استان، برگزاری کلاس های آموزشی متعدد در حوزه های مرتبط با دانشگاهیان توسط اساتید و افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش می باشند.

سلیمانی دشتکی گفت: در بعد ایده های برتر حدود ۲۰۰ ایده نو تاکنون ثبت شده است که جهت تجاری سازی با حفظ صاحب ایده به مرحله تجاری سازی می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در پایان گفت: با برنامه هایی که این ستاد مدنظر دارد موضوع پژوهش مختص یک هفته نباشد بلکه در طول سال پیگیری شود لذا با توجه به فرهنگ پژوهش در تمام ادارات و به تخصیص بودجه هایی که به امر پژوهش اختصاص داده فقط صرف پژوهش می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.