امام جمعه موقت تهران گفت: شهدا فراجناحی و فراصنفی هستند و با خدا معامله کرده‌اند و به ما می‌گویند که معامله با بیگانه زائل‌شدنی است.

شهدا فراجناحی هستند/ معامله با غیرخدا زائل‌شدنی است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در مراسم خاکسپاری سه شهید گمنام که با حضور مسئولان دانشگاه تهران، ‌ دانشجویان، اعضای هیأت علمی دانشگاه و مردم تهران در کوی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه در قرآن کریم در زمینه شهدا آیاتی بیان شده است، گفت: خداوند در قرآن به گفتمان شهدا اشاره کرده است و ادب برخورد با شهید را به ما آموخته است.

وی افزود: خداوند فرمود؛ «کسی حق ندارد کشتگان جبهه و سنگرنشینان حق و حقیقت که جانشان را با خدا معامله کرده‌اند، مرده بپندارد»، خداوند فرموده؛ «کسی که می‌گوید شهید مرده است از حیات خبر ندارد».

صدیقی گفت:‌ این مسئله فقط مسئله فضاسازی و جریان سیاسی نیست، بلکه اصلاً نباید به مرده بودن شهدا فکر کنیم، زیرا شهدا نزد خدا روزی دارند و مقامی بالاتر از بهشتی بودن دارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدا پس از پرواز از قفس مادیات، موجوداتی فرازمانی، فراجناحی، فرانژادی و فراصنفی هستند، گفت: شهدا به ما می‌گویند ما ضرر نکردیم، بلکه زیان و ضرر برای کسانی است که خود را به بیگانه فروختند. کسی که با غیرخدا معامله می‌کند باید بداند تمام قدرت‌ها زائل‌شدنی است.

صدیقی اظهار داشت: شهدا شربت قطع علایق مادی و قدرت‌طلبی و جناح‌گرایی‌ها و تنگ‌نظری‌ها را نوشیدند و این حیات شهید است که این جمعیت را برای تشییع‌اش به دنبال خود می‌کشاند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم تشییع شهیدان گمنام، گفت: شهیدان به شما دانشجویان می‌گویند که این راه عزت است و ما خط عزت را با خون خود نوشتیم و شما باید دنبال این خط خون را بگیرید و به قدرت الهی برسید، زیرا در این صورت قدرت‌های دیگر در برابر شما تسلیم می‌شوند.

وی در پایان خطاب به دانشجویان خاطر نشان کرد: امروز این انقلاب «فاطمه پیغمبر» است و شما امین پیغمبر هستید، این انقلاب، ‌این استقلال، این عزت و پیشرفت علمی را حفظ کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.