قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه گفت: هدف جذب و گزینش در دستگاه قضایی شایسته گزینی است.

جذب در دستگاه قضایی بر اساس شایسته گزینی است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین توحید عاملی روز یکشنبه در مراسم تحلیف ۲۲۷ نفر از کارآموزان قضایی افزود: این کارآموزان مراحل مختلف را در دوره های قم، تهران و کرمانشاه گذرانده اند، تعداد ۹۶ نفر از طریق جذب عمومی، ‌ ۸۹ نفر از طریق جذب اختصاصی و ۴۲ نفر فارغ التحصیلان دانشگاه علوم قضایی هستند.
این مقام قضایی ادامه داد: در طول ۶۰ دوره کارآموزی به تعداد یکهزار و ۷۰۱ نفر کارآموز از این دوره ها شرکت کرده اند که از این تعداد حدود یک هزار و ۳۴ نفر تا پایان سال فارغ التحصیل خواهند شد.
عاملی افزود: حدود ۴ هزار نفر ظرفیت برای قوه قضائیه پیش بینی شده بود که ۳ هزار و ۶۳۳ نفر جذب دستگاه شدند که حدود ۹۱ درصد از هدف گذاری برنامه پنجم محقق شد ولی با توجه به میزان خروجی همکاران قضایی به تعداد یکهزار و ۱۱۷ نفر که به دلایل مختلف(بازنشستگی و یا بازخرید) در طول برنامه پنجم از دستگاه قضایی خارج شدند امیدواریم با این جذب نیرو معضل کمبود نیرو کاهش یابد.
وی گفت: از بین این ۳ هزار و ۶۳۳ نفر حدود ۲۷ درصد پذیرفته شدگان از میان داوطلبان حوزوی، ۷/۸ درصد بانوان و ۳۷ درصد از طریق جذب اختصاصی والباقی از طریق جذب عمومی پذیرفته شدند و ۱۶ درصد نیز فارغ التحصیلان دانشگاه علوم قضایی هستند که در طول برنامه پنجم جذب شدند.
عاملی گفت: نظام جذب و گزینش در دستگاه قضایی به دنبال هدف شایسته گزینی است به همین دلیل مراحل مختلف استخدامی در فرایند جذب داوطلبان پیش بینی شده است و برای سنجش داوطلبان از آزمون های ترکیبی تستی و تشریحی استفاده می کنیم ومدل سنجش دانش آنها بر اساس مدل ترکیبی بوده است.
وی افزود: در سال ۹۵ اتفاق جدیدی افتاد وآن اضافه شدن بخش جدید سنجش استعداد شغلی داوطلبان قضاوت بود که آزمون آن طراحی و اجرایی شد وبخشی از اهداف را در مسیر شایسته گزینی محقق کرد.
حجت الاسلام عاملی گفت: تشکیل پرونده شخصیت برای داوطلبان به منظور بررسی شاخص ها و ویژگی شخصیتی داوطلبان قضاوت به صورت ویژه برنامه ریزی شد.
وی در خاطر نشان کرد: هیات ممیزی وظیفه ارزیابی قضات را بر عهده دارد وحدود ۹۸۶ نفر از قضات آزمایشی مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند و تا پایان امسال ۸۱۷ نفر در این امر شرکت خواهند کرد و تا پایان سال ۹۵ وضعیت کاری آنها به روز خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.