مشهد- مشهدالرضا(ع) و حرم مطهر رضوی همزمان با ۲۸ صفر مامن و ماوای عاشقان و دلدادگانی است که به شوق ارادت رنج سفر را به جان خریده و پای پیاده گام در راه مسیر عشق و ارادت نهادند.

مشهد الرضا(ع) غرق در سوگ و دلدادگی/آمده ام ای شاه پناهم بده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این روزها تمامی مسیرهای منتهی به مشهد مقدس مملو از مسافرانی است که برای سفر به سرزمین خورشید پاشنه‌هایشان را بالا کشیده و با سربند «یا علی بن موسی‌الرضا(ع)» گام در جاده ولایت گذاشتند.

سال‌ها است که به عنایت امام رضا(ع) زائران بارگاه مقدس این امام همام در ایام انتهایی ماه صفر و شهادت ایشان، پیاده تا مشهد می‌آیند تا ارادت و عشق خود را به بیانی دیگر به ساحت مقدس ثامن الحجج(ع) نشان دهند.

زائران پیاده امام هشتم(ع)، مسیر معرفت را با تأسی به ائمه‌ اطهار(ع) طی می‌کنند چنان‌که این بزرگواران نیز سفرهای بی‌شماری به صورت پیاده تا خانه خدا طی کرده‌اند چنان‌که امام حسن مجتبی(ع) بیش از ۲۰ سفر پیاده به مکه مکرمه داشته‌اند.

عشق و ارادت به هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و لذا کودکان، جوانان و پیر و میان‌سال سختی راه را به جان خریده‌اند و فرسنگ‌ها راه را پیاده در سرما و برف به عشق حضرت رئوف در جاده عشق می‌پیمایند.

این راه مسیری است که اگر با نگاه مادی بخواهی به آن بنگری هیچ عقل و منطقی این سختی را تحمل نمی‌کند.

عاشق‌تر از این راهپیمایان که با پای پیاده در مسیر عشق پا نهاده‌اند در ایستگاه‌های بین‌راهی دلشیفتگان دیگری می توان به وفور یافت که به عشق خدمت به زائران پیاده آن امام همام  پا در رکاب خدمت نهاده و از هیچ کاری حتی  درمان تاول‌های پای زائران ابایی ندارند.

این زائران پیاده پس از هفته‌ها راهپیمایی با رسیدن به مشهد مقدس و طلاقی برق نگاهشان با گنبد طلایی قوتی دیگر یافته و با جوشش از درون و با نگاه اشک‌بارشان این شعر را زمزمه می‌کنند«آمده‌ام ای شاه! پناهم بده... خط امانی زگناهم بده»

اشک ماتم

حرم مطهر رضوی همزمان با شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی مملو از عاشقان و دلدادگانی بود که برای عرض تسلیت به امامشان‌ به حرم امام رضا(ع) آمده بودند.

همزمان با شب ۲۸ صفر،‌ نماز باشکوه مغرب و عشا با حضور عزاداران پیامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع) در صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی برگزار شد ودر مراسمی که به همین مناسبت دررواق امام خمینی (ر)حرم مطهر رضوی برگزار شد، هزاران زائر و مجاور در غم رحلت خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه دومین اختر تابناک آسمان امام و ولایت؛ امام حسن(ع)، اشک ماتم ریختند.

در این مراسم که با سخنرانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حال و هوای خاصی به خود گرفت، هیئات عزادارای با نوحه خوانی و سینه زنی گوشه هایی از عشق و ارادت خود به پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و فرزند گرامی آن حضرت را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعدی در این ویژه برنامه با اشاره به اینکه خداوند تمام علم هستی را به پیامبر (ص) داد، بیان کرد: در معراج رسول الله (ص) که به گفته حضرت رضا(ع) هر که آن را قبول نداشته باشد ایمان ندارد، خداوند اعجاز آفرینش را به پیامبر نشان داد.

وی ادامه داد: خداوند در شب معراج دیدنی های هستی و آنچه انبیای الهی ظرفیت شنیدن و قدرت شنیدنش را نداشتند به رسول خاتم نشان داد.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام(ص) برترین و بهترین انبیای الهی است افزود: هنر پیامبر اکرم (ص) این بود که با زحماتی که تحمل کردند پرده عالم را کنار زدند و ملکوت عالم را به ما نشان دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.