بجنورد- مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: پزشکی قانونی استان علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی، از ۱۲۲ پست سازمان ۲۲ پست سازمانی معادل ۱۸ درصد با تصدی بوده و ۱۰۰ پست سازمانی همچنان بلاتصدی است.

۱۰۰پست سازمانی در پزشکی قانونی خراسان شمالی بلاتصدی است/کمبود نیروی متخصص

به گزارش قدس آنلاین، سلحشور در دیدار با استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به کمبود نیروی متخصص پزشک در استان افزود: اشتغال در پزشکی قانونی بعلت مسئولیت سنگین، نوع کار، عوارض جسمانی و روانی و مشکلات اجتماعی آن جذابیت چندانی ندارد که این امر می‌تواند باعث چالش جدی و خروج پزشکان از مجموعه پزشکی قانونی استان در امر خدمت‌رسانی به مردم شریف استان شود .

وی افزود: در سال گذشته از پنج سهمیه استخدامی پزشک در مجموعه پزشکی قانونی استان تنها یک سهمیه دارای متقاضی استخدام بوده که این امر ضمن ایجاد مشکلاتی در خدمت‌رسانی بهینه به ارباب رجوع، مشکل جذب نیروهای فنی و تخصصی سازمان را تشدید کرده است.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی گفت: اکنون پروژه مرکز استان با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در حال احداث است .

وی همچنین با اشاره به تجهیز پروژه مرکز استان افزود: برای تجهیز پروژه مرکز استان بخصوص در بخش آزمایشگاه نیاز به حمایت استان و سازمان برنامه و بودجه دارد.

سلحشور با بیان اینکه در سالجاری با روند پیشرفت فیزیکی در حال حاضر امکان افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مرکز پزشکی قانونی مانه وسملقان وفاروج وجود دارد، گفت:مراحل تکمیل پروژه مرکز پزشکی قانونی شیروان وجاجرم نیز توسط پیمانکاران در دست اقدام است و با افتتاح پروژه‌های یاد شده در دوسال آینده تقریبا مشکل کمبود فضا فیزیکی و کمبود تجهیزات مرتفع خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی، نیز گفت: به دلیل عدم توجه به بودجه استان در سنوات گذشته پایه بودجه این استان ضعیف بوده و این امر دستگاه‌های اجرائی را در تامین نیازهای اصلی با معضل ومشکل جدی مواجه کرده و با تدابیر اتخاذ شده و قول مساعدت مسئولین کشوری در آینده امیدواریم این امر رفع خواهد شد.

صالحی اظهار داشت: رایزنی های لازم با معاونین و رئیس سازمان برنامه وبودجه در خصوص مشکلات پزشکی قانونی استان انجام خواهد گرفت و با ترمیم پایه‌ای بودجه استان مشکلات پزشکی قانونی را نیز حل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.