زاهدان - رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین مصرف‌کنندگان واحدهای خون اهدایی در استان بیماران تالاسمی هستند که سالانه بیش از ۵۰ هزار واحد خون نیاز دارند.

بیماران تالاسمی سیستان و بلوچستان با کمبود خون روبرو هستند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان   اظهار داشت: بیشترین مصرف‌کنندگان واحدهای خون اهدایی در استان بیماران تالاسمی هستند که سالانه بیش از ۵۰ هزار واحد خون نیاز دارند.

رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمبود خون جان بیماران نیازمند به خون استان را تهدید می‌کند، گفت: روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده خونی در سطح استان نیاز است که میزان خون فعلی اهدایی توسط مردم استان این نیاز را پوشش نمی‌دهد. وی خاطرنشان کرد: سالانه در استان با کمبود حدود ۱۶ هزار واحد خون مواجه هستیم که این نیاز از استان‌های همجوار به عنوان معین دریافت می‌شود.

خسروی با اشاره به ضرورت افزایش اهدای خون در استان افزود: مردم سیستان و بلوچستان که همواره در عرصه‌های خیر پیش‌قدم هستند، در زمینه اهدای خون نیز حضور بیشری داشته باشند.

رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بیماران تالاسمی، بیماران دیالیزی، بیماران مبتلا به اختلال نادر خون‌ریزی و مجروحان حوادث رانندگی از اولویت‌های دریافت خون اهدایی هستند که نیاز آنها با خون اهدایی در سطح استان تامین نمی‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.