تبریز- روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای با اشاره به بارش برف و کاهش دما در روزهای پایان هفته، از باغداران خواست مراقب یخ زدگی میوه ها در انبارها باشند.

برف و سرما آذربایجان شرقی را فرا می گیرد
به گزارش قدس آنلاین، اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور این اطلاعیه اعلام کرد: از بعد ظهر چهارشنبه به تدریج با نفوذ سامانه بارشی به استان، افزایش ابر و وزش باد (گاهی شدید) و از اواخر وقت گاهی بارش باران و برف و مه پیش بینی می شود و از جمعه با کاهش دما نیز همراه خواهد شد.
هواشناسی کشاورزی آذربایجان شرقی به کشاورزان توصیه کرد ضمن آمادگی کامل، نسبت به تنظیم دما و رطوبت انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی، رسیدگی به بهداشت باغ ها با جمع آوری اندام های آلوده گیاهی (شاخه ها و میوه های ریخته شده به پای درختان) و امحاء آن ها اقدام کنند.
بستن کلش یا گونی دور تنه درختان (نهال های جوان) به منظور جلوگیری از خسارت جوندگان، تکان دادن درختان در صورت بارش برف به منظور جلوگیری از شکسته شدن آن ها، حمل محصولات کشاورزی با وسایل نقلیه حفاظ دار و استفاده از لامپ های مصنوعی در گلخانه ها برای جلوگیری از افت شدید دما از دیگر توصیه های این مرکز به کشاورزان استان است.
در این اطلاعیه به کشاورزان توصیه شده است تمهیدهای لازم برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز به منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی جانی و مالی را انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.