هرگاه نماینده ای تنها به پیشرفت و مصالح و منافع ملی توجه کرده، از باند بازی و توجه به منافع جناحی و گروهی پرهیز کند لقب نماینده انقلابی برازنده او می شود.

نماینده انقلابی  باید از باندبازی و توجه به منافع جناحی پرهیز کند

۱۰آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس، روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری شد. «قدس آنلاین» به همین مناسبت در گفت و گو با نمایندگان به بررسی شاخصه های مجلس انقلابی و اصلی ترین وظایف نمایندگان ملت پرداخته است.

ضیاء الدین اعزازی  با بیان ویژگی های نماینده انقلابی در گفت و گو با قدس آنلاین گفت : از جمله بارزترین ویژگی های شخصیتی یک نماینده مسلمان در مجلس شورای اسلامی حرکت در چارچوب قوانین است. بی شک نماینده ای که خود قانون مدار باشد به قوانین واجرای آن احترام می گذارد از این رو براساس احترام به قوانین حاکمیتی با صداقت در موضوعات مختلف ورود می کند. بی شک پرهیز از ایجاد تنش و خودداری از افتادن در مسائلی که منافع عده ای را تامین و منافع بخش عظیمی از مردم را از بین می برد از خصوصیات نماینده ای در شان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان شد: پیگیری دلسوزانه مطالبات مردمی از جمله مسائلی است که مقام معظم رهبری همواره از نمایندگان مجلس خواسته اند چرا که پیگیری مطالبات مردمی و ایجاد آرامش در جامعه منجر به تقویت ارکان نظام و افزایش اعتماد مردم به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی می شود.

اعزازی تعهد و تقوی را از بارزترین ویژگی های نماینده ای می داند که نیازی به ناظر ندارد وی در این باره افزود: نماینده ای انقلابی است که عمل او نیز انقلابی باشد. هرگاه نماینده ای تنها به پیشرفت و مصالح و منافع ملی توجه کرده، از باند بازی و توجه به منافع جناحی و گروهی پرهیز کند لقب نماینده انقلابی برازنده او می شود. نماینده ای که به منافع ملی می اندیشد دارای وجدان کاری است. بی شک نماینده ای که انقلابی باشد و با وجدان کاری فعالیت کند هرگز به مسائلی از جمله همدستی با اختلاس گران ورانت خواران آلوده نمی شود. با توجه به اینکه مرجعی برای نظارت بر اعمال و رفتار نمایندگان وجود ندارد از این رو تعهد و تقوا بالاترین مرجع نظارتی است که باید هر نماینده از آن برخوردار باشد تا به واسطه تقوی و تعهد از افتادن در ورطه اعمال غیر قانونی و غیر عرفی پرهیز نماید. بی شک نماینده ای که عصاره ملت است باید از هرگونه آلودگی مبرا باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.