رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند و به مردم خدمات‌رسانی می‌شود همچنین بیش از ۶ میلیارد تومان از نیات واقفان اضافه بر مکان‌های موقوفه‌ای به مردم کمک‌رسانی کرده‌اند.

۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآن کشوری حضور پیداکرده‌اند، اظهار داشت: در حوزه قرآن بیش از ۲۷ هزار محفل انس با قرآن و بیش از ۸۰۰ جلسه تفسیر در امامزادگان و بقاع متبرکه داشته‌ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه بیش از یک‌میلیون  نسخه قرآن چاپ و بیش از ۲۱۰ هزار نسخه به‌صورت رایگان در اختیار قاریان قرار می‌گیرد، افزود: در ۵ سال اخیر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای حفظ قرآن کریم با اوقاف مرتبط بوده‌اند.

محمدی بابیان اینکه در طول سال ۹۵ قریب به ۱۹ هزار نفر مبلغ از حوزه‌های علمیه به نقاط مختلف کشور اعزام کرده‌ایم، گفت: ۱۳۰۰ نفر از این مبلغان در امام زادگان حضور دارند و به سؤالات و شبهات مردم پاسخ می‌دهند.

وی بابیان اینکه در مساجد و امامزادگان بیش از ۱۴۸ هزار مراسم مذهبی به مناسبت‌های مختلف دایر شده است، افزود: ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند و به مردم خدمات‌رسانی می‌شود همچنین  بیش از ۶ میلیارد تومان از نیات واقفان  اضافه بر مکان‌های موقوفه‌ای به مردم کمک‌رسانی کرده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: به دانش آموزان و محصلان در قالب نیات واقفان به بیش از ۲۵ هزار نفر کمک کرده‌اند همچنین برای کمک به ازدواج جوانان  به بیش از ۳۹۰ خانواده کمک شده است و کسانی که در طول عمر خود موفق به زیارت امام رضا(ع) نشده‌اند بیش از ۱۱۵۰ نفر از نیات واقفین به مشهد مقدس اعزام‌شده‌اند.

محمدی بابیان اینکه ساخت‌وساز بقاع متبرکه ۴ هزار نقطه در حال ساخت و عمران و آبادانی است، گفت: اقدامات جدی در گرفتن سند رسمی اماکن موقوفه صورت گرفته و با همت و تلاش همه دوستان سازمان اوقاف از سازمان‌های فعال و پویا در سطح کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.