مشهد- وزیر نیرو ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه تصفیه خانه مشهد با بیان اینکه مدیریت منابع آبی اولویت مهم دولت است بیان کرد: در مشهد و نیز مناطق مشابه آب زیرزمینی با کیفیت مناسب برای شرب وجود دارد که متاسفانه برای کشاورزی استفاده می شود.

مدیریت منابع آبی مهم ترین اولویت دولت/آب شرب صرف کشاورزی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید چیت چیان اظهار کرد: با ایجاد تصفیه خانه ها می توان حجم قابل توجهی از پساب را جایگزین آب شرب مورد استفاده در بخش کشاورزی کرد که این اقدام اثرات بسیار مهمی در مدیریت مصرف آب دارد.

وی افزود: در کشوری که با مشکل خشکسالی و کمبود منابع آب مواجه است حفظ کیفیت منابع آبی از اولویت های کار است که باید در حوزه آب انجام شود.

وی حفظ کیفیت آب از مهمترین اقدامات در حوزه مدیریت منابع آبی عنوان کرد و ادامه داد: اجرای پروژه های تصفیه خانه نظیر آنچه که در مشهد اجرا شد از ورود آلودگی به منابع آب جلوگیری کرده و در حفظ سلامتی و بهداشت مردم اثرات جدی و عمیق دارد.

چیت چیان افزود: تصفیه خانه پنجم مشهد با اعتبار ۹۹۰ میلیارد ریال اجرا شده که ۴۰۰ میلیارد ریال از این هزینه از اعتبارات دولتی و بقیه شامل ۱۴.۶ میلیون یورو از محل تسهیلات صندوق بانک توسعه اسلامی است.

وزیر نیرو گفت: مشهد تا پیش از دولت یازدهم سه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب داشت اما فقط در چارچوب فعالیت دولت یازدهم ۱۶۳ هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه جدید رای این کلانشهر ایجاد شد و این تحولی کاملا روشن و آشکار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.