تبریز- فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت از به نمایش درآمدن اقتدار نیروی دریایی در قالب برگزاری رزمایش ولایت و تا پایان سال جاری خبر داد.

اقتدار نیروی دریایی در قالب رزمایش ولایت به نمایش در می آید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امیر دریادار رضا عباسی شامگاه پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه نیروی دریایی ایران در جایگاه مناسبی قرار دارد، اظهار داشت: امروز نیروی دریایی ایران فراتر از مرزهای آبی خود و در آب‌های آزاد قدرت‌نمایی می کند.

وی با اشاره به اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: نیروی دریایی ایران در دوران دفاع مقدس تنها در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان حضور داشت و با دشمن مقابله می‌کرد؛ اما امروز نیروی دریایی ایران فراتر از مرزهای آبی خود و در آب‌های آزاد قدرت‌نمایی می کند.

امیردریادار عباسی گفت: حضور مقتدرانه نیروی دریایی ایران در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها سبب شده تا شریان اقتصادی کشور از گزند و حملات دزدان دریایی در امان بماند و این قدرت‌نمایی ایران در عرصه جهانی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به حضور ناوگان دریایی ایران در نقاط دور دست جهان تصریح کرد: امروز ما در خلیج عدن چنان حضوری داریم که به کشورهای دیگر نیز می توانیم از نظر تامین امنیت کمک کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تاکنون ۳ هزار و ۸۴۴ فروند کشتی نفتکش و تجاری را در خلیج عدن همراهی و محافظت کردیم تا اقتصاد کشور دچار آسیب نشود.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت در ادامه از برگزاری رزمایش بزرگ ولایت تا پایان امسال در صورت تایید نیروهای مسلح خبر داد و گفت: تجهیزات نداجا قبل از انقلاب تماماَ توسط بیگانگان تامین می شد اما ما امروز برای تأمین تجهیزاتمان اعم از ناوشکن ها ، ناوهای موشک انداز، زیر دریایی ها ، سامانه های موشکی، سامانه های اژدر و موشک های مختلف هیچ نیازی به دیگران نداریم.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی۲۳ شهید در بخش نیروی دریایی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.