قم - امام جمعه قم گفت: دشمنان بدانند این بدعهدی‌ها در پرونده آن‌ها ثبت خواهد شد و روزی امت اسلام به این بدعهدی‌ها در هرکجا که لازم باشد پاسخ محکم و کوبنده‌ای خواهند داد.

امت اسلام به بدعهدی‌ آمریکایی ها پاسخ محکم و کوبنده‌ای خواهد داد

به گزارش قدس آنلاین،  آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به تصویب تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در مجلس سنای این کشور، اظهار داشت: این بدعهدی زشت آمریکایی‌ها در یک معاهده بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: مذاکره‌کنندگان و کمیته نظارت بر اجرای برجام باید با دقت این مسئله را پیگیری کنند و نباید از دشمنان بترسند و بدانند که ملت پشت سر آنان ایستاده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دشمنان بدانند این بدعهدی‌ها در پرونده آن‌ها ثبت خواهد شد و روزی امت اسلام به این بدعهدی‌ها در هرکجا که لازم باشد پاسخ محکم و کوبنده‌ای خواهند داد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با بیان اینکه امروز جهان اسلام با توطئه مستکبران و غفلت علما دچار آشوب شده است افزود: جهان اسلام با این همه ظرفیتی که با خود دارد می‌توانست معضل رژیم صهیونیستی را حل کند اما امروز مهم‌ترین هدف گیری دشمنان مهار انقلاب اسلامی شده و آنان با تأسیس گروه‌های تکفیری، مسلمانان را به جان هم انداختند.

وی با بیان اینکه مراجع قم و نجف در برابر توهین به مقدسات فتاوای خوبی داشتند، افزود: از علمای اهل سنت نیز این انتظار می‌رود تا در برابر تکفیری‌ها ایستادگی کنند و اگر امروز رژیم صهیونیستی حاشیه امنی یافته به خاطر وجود تکفیری‌ها است که به جان امت اسلام افتادند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید ادامه دهنده آرمان‌های والای انقلاب اسلامی باشد.

وی اظهار داشت: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی دانشجویی است که تولیدکننده علم باشد، آرمان‌خواه مبارز، شجاع و در خدمت جامعه باشد.

آیت الله اعرافی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه و تعامل حوزویان و دانشگاهیان در اداره امور و تولید علم و هدایت جامعه برکات فراوانی دارد و وحدت این دو نهاد اصول راهبردی انقلاب اسلامی بوده که امام راحل نیز همواره بر آن تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری کشور ما رشد خوبی داشته است اما این میزان کافی نیست، تأکید کرد: ما امروز با مرز دانش‌های گوناگون فاصله زیادی داریم و حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان در این عرصه رسالت مهمی برعهده دارند تا این فاصله را کم و بر رشد علمی کشور بیفزایند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز وضعیت علمی کشور جای تقدیر دارد اما متأسفانه رشد علمی در سال‌های اخیر کم شده که نیازمند برداشتن گام‌های بلندی در این راستا هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.