شهرکرد-امام جمعه شهر کرد بیان کرد: با تمدید مجدد تحریم ها باید فاتحه بر جام را خواند.

با تمدید مجدد تحریم ها باید فاتحه بر جام را خواند

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های نماز جمعه شهرکرد  با تاکید بر این که اگر «طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران» مراحل پایانی خود را طی کند، باید فاتحه برجام را خواند تصریح کرد: در مسئله برجام از سوی آمریکایی‌ها پیمان‌شکنی‌ها و نقض عهدهای بسیاری صورت گرفته که جدیدترین آن‌ها  تمدید ده سال تحریم‌ها علیه ایران است.

وی افزود: بعضی ها به دلیل یک سری نگاه‌های خاص سیاسی و مسائلی که مدنظرشان بود، با شتابزدگی عمل کردند که این شتابزدگی ضایعاتی را به دنبال داشت.

نکونام خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با وقاحت تمام تمدید تحریم ها را مطرح کردند و به تصویب مجلس‌های خودشان هم رساندند و مراحلی را دارد طی می‌کند که اگر به مراحل پایانی خود برسد، قطعا نقض برجام صورت گرفته است و قطعا دیگر مسئولین باید کار آخر و کار نهایی را انجام بدهند و فاتحه‌ی برجام خوانده خواهد شد. 

وی نقض عهدهای پی‌درپی آمریکاها در مسئله برجام را ناشی از عجله کردن در هنگام مذاکرات دانست و گفت: مقام معظم رهبری در زمان مذاکرات مدام و مستمر تاکید می کردند که باهوشیاری و حساسیت جلو بروید و مراقب باشید که به دشمن امتیاز ندهید چرا که طرف مقابل شما شیطان مکار است اما بعضی ها به دلیل یک سری نگاه‌های خاص سیاسی و مسائلی که مدنظرشان بود، با شتابزدگی عمل کردند که این شتابزدگی ضایعاتی را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: به اعتقاد بنده شتابزدگی‌ در مذاکرات  پرده اول ضایعات برجام است و در آینده پرده‌های دیگر از این مسئله کنار خواهد رفت و افکار عمومی بیشتر به آن پی خواهند برد.

امام جمعه شهر کرد با تاکید بر این که با وجود این همه نقض تعهد آمریکاها دولتمردان نباید این قدر بر روی مسئله برجام تاکید کنند تصریح کرد: با وجود این همه نقض عهد و پیمان شکنی که  از سوی آمریکایی ها در مسئله برجام صورت گرفته نباید مسئولان مدام بر روی برجام تاکید کنند و همه چیز را به برجام و امتیازات و دستاوردهای برجام گره بزنند و مسائل کشور را همین طور بر روی زمین بگذارند. 

امام جمعه شهرکرد،در ادامه به مسئله حقوق های نجومی نیز اشاره کرد و گفت: مسئله حقوق های نجومی اعتماد عمومی را مخدوش کرده است و انتظار مردم از مسئولان برخورد جدی با دست اندازان به بیت المال است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: علت این که مقام معظم رهبری مدام و مستمر بر برخورد جدی با این مسئله تاکید می کنند برای آن است که جلوی ترویج فساد در جامعه گرفته شود چرا که اگر جلوی فساد گرفته نشود مفاسد روز به روز در جامعه گسترش پیدا می کند.

وی در ادامه به سانحه دلخراش برخورد قطارهای مسافربری نیز اشاره کرد و گفت: این حادثه دلخراش نیز ناشی از سهل انگاری، بی تدبیری و سوء مدیریت، کوتاهی و عدم نظارت بود که می طلبد مسئولان با نظارت و   دقت بیشتری امور را رصد کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.