ایلام - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: به دلیل وزش باد، طوفان و بارندگی شدید در شب گذشته، برق برخی از نقاط شهرستان‌های ایلام، آبدانان، ایوان، دره شهر، بدره و چوار قطع شد و خسارت هایی نیز به شبکه تأسیسات برق این شهرها وارد شد.

طوفان تاسیسات برق ایلام را آسیب زد/برخی مناطق در خاموشی فرو رفتند

به گزارش قدس آنلاین، هادی شیرخانی روز جمعه با بیان اینکه بلافاصله بعد از مطلع شدن از خاموشی و قطع شدن برق در برخی شهرستان ها، اکیپ های مرتبط این شرکت برای اتصال مجدد برق به مناطق قطع شده اعزام شدند، اظهار داشت: بر اساس اقدامات صورت گرفته تاکنون مشکل قطع برق تمامی شهرستان ها بجز یک روستا در شهرستان بدره بطور کامل برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیز آماده برق رسانی به این روستا در شهرستان بدره هستیم، افزود: با توجه به این که این مناطق صعب العبور هستند، برق‌رسانی با مشکل روبرو است، اما باز هم تمام تلاش نیروهای این شرکت برای برق‌دار شدن این روستا با جدیت ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام عمده‌ترین دلیل قطع برق در شهرستان های ذکر شده را شکسته‌ شدن شاخه های درختان و آسیب‌ دیدن شبکه انتقال و توزیع اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس گزارش های متعدد بدست آمده سقوط و شکسته شدن درختان و برخورد اشیاء، بیشترین عامل خاموشی این مناطق بوده است چرا که به محض کوچکترین نقص و نزدیک شدن سیم های برق به یکدیگر، برق قطع می شود.

هادی شیرخانی یادآور شد: میزان خسارت های وارده به زیرساخت های برق شهرستان های ایلام، آبدانان، ایوان، دره شهر، بدره و چوار در دست بررسی است.

وی خاطرنشان ساخت: سامانه تماس ۱۲۱ در طول ساعات شبانه روز آماده هرگونه پاسخگویی به مشترکین است و این سامانه امکان رد هیچ تماسی را ندارد و به ترتیب اولویت، مشکلات آنها بررسی و رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام تصریح کرد: در صورت هرگونه تماس یا عدم تماس مشترکین با این سامانه، نیروهای امدادی این شرکت، مشکلات را بررسی می‌کنند که می طلبد مردم در این شرایط صبور باشند.

هادی شیرخانی تأکید کرد: تجهیرات برق در کشور برای شرایط خاص و نرمالی پیش بینی شده است و این امری کاملاً طبیعی است که به دلیل بروز حوادثی چون باد و باران، این تجهیزات همواره در معرض آسیب‌ قرار گیرند و قطعی برق را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است، بارش شدید باران همراه با وزش باد که از اوایل بامداد پنجشنبه در بیشتر مناطق و شهرهای استان ایلام آغاز شده، علاوه بر جاری شدن روان آب های سطحی و آبگرفتگی معابر شهری و کُند شدن تردد خودروها در جاده های درون و برون شهری، باعث قطعی برق در برخی شهرستان های استان نیزگردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.