پادشاه عربستان در اولین سفر دوره‌ای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس به امارات، قطر، بحرین و کویت می‌رود.

آغاز سفر ۹ روزه ملک سلمان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

به گزارش "قدس آنلاین"؛ باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت:  ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، امروز (شنبه) با رفتن به امارات، سفر ۹ روزه خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس  آغاز کرد.

بنابر گزارش منابع دیپلماتیک قطر و کویت، پادشاه عربستان در ۵ دسامبر (دوشنبه) به قطر می‌رود و سپس برای مشارکت در نشست سران کشورهای عربی حوزه حاشیه خلیج فارس در ۶ و ۷ دسامبر (سه‌شنبه و چهارشنبه) عازم بحرین می‌شود و ۸ دسامبر(پنج‌شنبه) در سفری سه روزه به کویت می‌رود.

روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کرد: این سفر از روز شنبه با سفر به امارات آغاز می شود. این در حالی است که اعلامیه رسمی‌ای درخصوص این سفر منتشر نشده است.

خبرنگار خبرگزاری آناتولی در قطر اعلام کرد: احمد رمیحی، مدیر دفتر رسانه ای وزارت خارجه قطر، این سفر را ضمن تاکید بر عمق روابط دوستانه میان دو کشور، تاریخی توصیف کرده است.

بهبود اقدامات کمیته مشترک کشورهای عربی، بررسی راه های تقویت روابط دو جانبه و گفتگو درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوعاتی که در این نشست مطرح می‌شود.

منابع دیپلماتیک کویت نیز چندی پیش اعلام کردند سفر ملک سلمان به این کشور، از ۸ دسامبر آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

امارات، قطر و بحرین از جمله کشورهایی هستند که در ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان مشارکت دارند و از سال ۲۰۱۵ حملات ضالمانه خود را به یمن آغاز کردند.  

با وجود انتشار خبرهایی از تمدید سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، که روز پنج‌شنبه گذشته در اولین سفر رسمی خود وارد امارات شد، تاکنون خبری از زمان دقیق دیدار وی با پادشاه عربستان منتشر نشده است.

گزارش های رسانه‌ای که در روزهای اخیر منتشر شده‌اند از تلاش‌های امارات برای پایان دادن به اختلافات ایجاد شده میان مصر و عربستان خبر می‌دهند.

اختلافات میان مصر و عربستان از زمان رای دادن قاهره در اکتبر گذشته به حمایت طرح روسیه در خصوص شهر حلب در سوریه آغاز شد. طرحی که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و عربستان به شدت با آن مخالف هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.