نخستین همایش سراسری کارشناسان مسئول مد و لباس اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها ۱۶ و ۱۷ آذرماه جاری برگزار می شود.

همایش سراسری کارشناسان و مسوولان مد و لباس

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا،  این همایش با هدف تبیین و ترسیم اهداف توسعه فعالیت های مد و لباس در سطح استان ها، بررسی دستورالعمل ها و ضوابط و مقررات مرتبط با مد و لباس استانی، بررسی ظرفیت های تفویض اختیار فعالیت ها به ادارات کل ارشاد استان ها برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، بررسی عملکرد کارگروه های استانی مد و لباس، آشنایی و برنامه ریزی فعالیت های آتی این حوزه، هماهنگی با دستگاه های متمرکز و مرتبط صنفی و غیردولتی، هماهنگی نحوه برگزاری جشنواره های مد و لباس استانی و تأکید بر استفاده و بکارگیری از ظرفیت های اساتید دانشگاه ها، هنرمندان، طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مد و لباس اسلامی ایرانی در استان ها از دیگر اهداف است.
این همایش به کمک بخش امور استان های کارگروه ساماندهی مد و لباس و اداره کل امور استانها و اداره کل پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۶ و ۱۷ آذر ماه برگزار می شود.

** کارگاه هنر درمانی بالینی تحلیلی در فرهنگستان هنر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده هنر، در ادامه کارگاه هنر درمانی (۱)، که سال گذشته برگزار شد، دوره دوم کارگاه آموزشی «هنر درمانی بالینی-تحلیلی» از ۱۷ آذرماه آغاز می شود.
محتوای آموزشی جلسات این کارگاه شامل آشنایی با فرایند هنر، درمان، هنردرمانی و روانکاوی، کاربرد هنر در درمان، تحلیل روانکاوانه کارهای هنری، کار باشن، ساختن کلاژ با موضوع شخصی، پیوند با پدیده‌های درونی از راه کار و تماس با سفال، کار هنری آزاد با موضوع خاص شخصی، چهره‌س ازی (صورتک یا پرسونا)، نمایش درمانی (سایکو دراما)، و... است.
کارگاه هنر درمانی بالینی ـ تحلیلی در ۱۲ جلسه، روزهای چهارشنبه، ساعت ۱۷ در پژوهشکده هنر برگزار می ‌شود.
در پایان دوره به شرکت‌کنندگان در کارگاه گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد.

** سمانه زندی نژاد «کلاغ» را در تئاتر شهر به صحنه می برد 
نمایش «کلاغ» نوشته دیوید هروئر، به کارگردانی سمانه زندی نژاد از هفته پایانی آذر ماه در تالار چهارسو تئاتر شهر اجرا می شود.  
به گزارش ایرنا از روابط عمومی نمایش، سمانه زندی نژاد بعد از سه سال با نمایش «کلاغ» از هفته پایانی آذرماه به مجموعه تئاتر شهر می آید.  
این نمایش نوشته دیوید هروئر و ترجمه وحید رهبانی است که بعد از پایان اجرای نمایش 
«طپانچه خانوم»، در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.  
زندی نژاد پیش از این نمایش های به «مراسم مرگ داداش خوش آمدید»، «عروسک های سکوت»، «نسبیت خاص» و ... را به صحنه برده که با استقبال تماشاگران مواجه شده است.  
با کارگردانان بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ آناهیتا غنی زاده با شازده کوچولو به کانون پرورش فکری می رود.  
آناهیتا غنی زاده از آماده سازی اقتباسی از شازده کوچولو برای اجرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.  
وی که با نمایش لاکی عجق وجق در بخش کودک بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، به ستاد خبری این جشنواره گفت: یک متن را از نوشته های بهرام جلالی پور به کانون پرورش فکری ارائه دادیم و کانون موافقت کرده است. متن اقتباسی از شازده کوچولو است و سال آینده در کانون اجرا می شود.  
این کارگردان درباره اینکه آیا اجرای نمایش لاکی عجق وجق در جشنواره تئاتر کودک همدان با اجرای عمومی تفاوت دارد، گفت: تغییرات چندانی برای اجرای جشنواره نداریم به خصوص که زمان نمایش ۴۵ دقیقه است و این زمان برای اجرای یک نمایش مناسب است.  
وی با اشاره به اینکه لاکی عجق وجق در جشنواره عروسکی شرکت کرد و مورد استقبال واقع شد، به ارزیابی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پرداخته و تصریح کرد: اصولا با جشنواره های رقابتی موافق نیستم. به نظرم بهتر است در جشنواره رقابت وجود نداشته باشد و آثاری که در طول سال اجرا می شوند، مورد ارزیابی قرار گیرند و برگزیده آنها در جشنواره شرکت کنند.  
غنی زاده افزود: البته این شیوه هم سختی های خود را دارد. داوری آثار در طول سال کار دشواری است اما اگر چنین اتفاقی بیفتد ما دست اندرکاران خودمان در طول سال کارمان را ارزیابی می کنیم و نقاط ضعف و قوت را می سنجیم و به ارتقای اثرمان فکر می کنیم تا برای جشنواره انتخاب شود. البته با وجود اینکه چنین عقیده ای دارم اما هر رویداد اینچنینی را برای تئاتر کودک و نوجوان مفید و موثر می دانم، چرا که تئاتر در جامعه ما مهجور است. چنین رویدادی به دیده شدن تئاتر کمک می کند. با وجود چنین جشنواره ای تئاتر کودک و نوجوان جایگاه بسیار خوبی دارد.  
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از ۲۱ تا ۲۷ آذر ماه جاری در شهر همدان برگزار می شود.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.