زاهدان- امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: خشت اول تربیت فرد در خانواده و محیط مدارس گذاشته می‌شود؛ لذا برای ترویج نماز در سطح جامعه باید افراد را از سنین کودکی با نماز مأنوس کرد و در این زمینه، والدین و معلمان باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خانواده در ترویج اقامه نماز نقش مهمی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس استانی نماز که با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در سالن اجتماعات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت:

نماز انسان را از محراب عبادت به معراج می‌برد و علاوه بر پاداش و ثواب اخروی، نقش تربیتی در انسان داشته و جامعه را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. وی اظهار کرد: نماز همانند یک مدرسه است که انسان ولایت‌مدار، باتقوا و بااخلاص تربیت می‌کند و به علت همین آثار بی بدیل آن است که در اسلام مورد سفارش اکید قرار گرفته و از سوی دیگر، دشمن برای کمرنگ کردن آن در میان جوانان توطئه می‌کند.

امام جمعه شهرستان زاهدان ادامه داد: نقش نماز در جلوگیری از گناه و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی به این دلیل است که در حقیقت انسان نمازگزار، طوق بندگی خدا را بر گردن انداخته و همه جا خدا را بر اعمال خود ناظر و حاضر می‌بیند. وی بیان کرد: نماز اگر با حضور قلب همراه باشد، به آرامش درونی فرد منجر می‌شود، چون فرد خود را به کانون قدرت لایزال الهی متصل می‌بیند و در مقابل مشکلات، کمتر دچار اضطراب می‌شود. آیت‌الله سلیمانی افزود: خشت اول تربیت فرد در خانواده و محیط مدارس گذاشته می‌شود، فلذا برای ترویج نماز در سطح جامعه باید افراد را از سنین کودکی با نماز مأنوس کرد و در این زمینه، والدین و معلمان باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: خانواده یکی از کانون‌های کلیدی اقامه نماز است که در رأس آن پدر و مادر قرار دارند و این دو عنصر می‌توانند به‌الگویی برای اقامه نماز فرزندانشان تبدیل شوند. امام جمعه شهرستان زاهدان در پایان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی مناسب در مدارس برای اشاعه فرهنگ نماز، افزود: می‌توان با اجرای برنامه‌های تبلیغاتی در مدارس و آموزشگاه‌های تربیتی، برگزاری مسابقات و برنامه‌های تفریحی علاقه کودکان و نوجوانان در برپایی نماز را افزایش داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.