۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 479825

دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه شهروندی گفت: اکنون وضعیت جامعه در حوزه اعتیاد به بحران رسیده است و دولت به تنهایی نمی تواند در این خصوص اقدام کند.

جامعه در حوزه اعتیاد به بحران رسیده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، الهام امین زاده روز شنبه در نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اقدام و عمل در سازمان های مردم نهاد افزود: سلامت اجتماعی جامعه امری مهم است که باید به طور جدی مد نظر قرار گیرد و کمک سمن ها در این موضوع می تواند موثر واقع شود.
وی ادامه داد: پیش از بحث پیشگیری در امر اعتیاد باید به سلامت اجتماعی بپردازیم که امری مهم است؛ یعنی باید جامعه را به قدری با نشاط، زیبا و سالم کنیم که هیچ فردی به سمت جرائم و آسیب ها نرود و بدون شک سمن ها می توانند در این امر نقش مهمی راایفا کند و البته دولت ها باید به آنها کمک کنند.
امین‌زاده گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند حس مسئولیت را در بین تک تک اعضای جامعه ایجاد کنند چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند ایفای نقش و مسئولیت داشته باشد.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: اگر ما دولتی‌ها، مردم خود را باور کنیم و بتوانیم از پتانسیل و ظرفیت سمن‌ها استفاده کنیم می‌توانیم به توسعه و پیشرفت در کشور برسیمغ لذا چشمان مان به دست سمن‌هاست.
امین زاده ادامه داد: سمن ها می توانند در حوزه مسئولیت اجتماعی دولت و هشدار به بخش‌های دولتی و دستگاه‌های مختلف حین اجرای پروژه‌های عمرانی مطالباتی را داشته باشند.
این مقام مسئول از سمن‌ها خواست تا در جهت آشنایی مردم با قانون اساسی و حقوق تضییع شده خود در این قانون آشنایی بیشتری داشته باشند.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در حوزه حقوق شهروندی در ادامه سخنانش اظهار کرد: باید یکسری حقوق همچون حق برخورداری محیط سالم، آب، هوا و حقوق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای همه افراد وجود داشته باشد تا آنها در اثر تضییع حقوق شان به سوی خشونت گرایش نیابند .
وی با بیان اینکه به صورت نسبی مردم هیچ کشوری از حقوق کامل برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی با درصدها و شکل متفاوتی در تمام کشورها تعریف شده است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری همچنین با اشاره به حادثه اخیر برخورد 2 قطار در سمنان که منجر به کشته شدن شماری از هموطنان شد نیز گفت: در حادثه اخیر شاهد نادیده گرفته شدن مسئولیت‌های فردی در جامعه بودیم چرا که برخی افراد به دلیل عدم حفظ مسئولیت و همچنین عدم توجه به چراغ قرمز سیستم حرکت کردند و موجب بروز حوادثی تلخ را فراهم آوردند.

*رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور آذرماه 
امین زاده در ادامه سخنانش از رونمایی منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور در ماه جاری خبر داد و گفت: در حوزه اقدام وعمل از سال 92 اقداماتی را در استان ها و شهرستان ها به انجام رسانده ایم و ماحصل آن در آذرماه رونمایی می شود.
دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه حقوق شهروندی با تاکید بر وجود قانونی محکم در حوزه سازمان های مردم نهاد در کشور گفت : باید این قانون را داشته باشیم و با پیگیری های انجام شده ، لایحه این قانون را یک ماه پیش به تصویب رسانده ایم و حد و حدود آن نیز مشخص شده است.
نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اقدام و عمل در سازمان های مردم نهاد امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد و تا فردا، 14 آذر ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.