ایلام- استاندار ایلام گفت: وزارت ارشاد، کتابخانه ملی و نهاد عمومی کتابخانه ‌های کشور باید هر چه سریع‌تر برای راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه مرکزی ایلام وارد عمل شوند.

کتابخانه مرکزی ایلام هرچه سریعتر راه اندازی شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مروارید در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان با بیان اینکه کتابخانه‌ها نقش مهمی در زمینه افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف مردم دارند، اظهار داشت: با تلاش مدیرکل کتابخانه‌های ایلام فعالیت‌های خوبی در این استان انجام‌شده است

وی با اشاره به اینکه در این مدت فعالیت های خوبی در زمینه ساختمانی، عمرانی و در مباحث محتوایی انجام‌شده است، افزود: جا دارد که همه دستگاه‌ ها،  شهرداری‌ها و برنامه‌ و بودجه در راستای تقویت کتابخانه‌های عمومی استان تلاش کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه هر چه در راستای ایجاد کتابخانه و تقویت فرهنگ مطالعه هزینه شود، در راه مفیدی  هزینه شده است، بیان داشت: از هر طریق ممکن باید کتابخانه مرکزی شهر ایلام در  سال جاری راه‌اندازی گردد و لازم است که در این خصوص نشستی با دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شود.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی ایلام در واقع چراغی از دانایی در شهر ایلام روشن می‌شود،  یادآور شد: وزارت ارشاد، کتابخانه ملی و نهاد  عمومی کتابخانه ‌های کشور باید هر چه سریع‌تر برای راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه مرکزی ایلام وارد عمل شوند.

وی بابیان اینکه از برنامه های خوب فرهنگی و راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای استان، حمایت می‌شود، تصریح کرد: طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در استان باید هرچه زودتر تکمیل و تحویل داده شوند و سپس ساخت کتابخانه‌های جدید شروع شود.

استاندار ایلام از خیرین و مردم فرهنگ دوست خواست که در ساخت کتابخانه ها مشارکت داشته باشند و تأکید کرد: در زمینه ساخت زیرساخت‌های کتابخانه‌ای باید در استان فعالیت شود و شهرداری‌های بایستی در این زمینه کمک کنند و در بحث نیم درصد نیز در راستای کمک به نهاد کتابخانه ها، بیش از گذشته فعال شوند.

گفتنی است، عملیات ساخت کتابخانه مرکزی ایلام از ۱۵ سال پیش آغاز شده و متأسفانه تا کنون مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.