رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواستار آن شد که نیروهای نظامی این کشور قابلیت «مقابله» با ایران، روسیه، چین و کره شمالی را داشته باشند.

دانفورد: آمریکا باید قابلیت‌هایش را برای مقابله با ایران، روسیه، چین و کره شمالی افزایش دهد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، در همایش دفاع ملی ریگان در کالیفرنیا گفت، اگر واشینگتن قابلیت‌های مورد نیاز برای مقابله با روسیه، چین، کره شمالی، ایران و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز را توسعه بخشد، ارتش آمریکا در آینده از آمادگی بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی  به افراد حاضر در این نشست یادآوری کرد در حالی که استفاده بیش از اندازه و وجود ابهاماتی در بودجه سبب برخی فرسایش ها در توانمندی ارتش آمریکا شده است، اما نیروهای جنگی این کشور همچنین «بهترین» نیروی جنگی در جهان محسوب می شوند و قابلیت دفاع از کشور و انجام تعهداتشان در قبال هم پیمانانشان را دارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: «کاملا اطمینان دارم که نیروی مشترک هم اکنون برتری مشخصی بر دشمنان احتمالی دارد.» 

دانفورد گفت، مأموریت‌های مختلفی که آنها ( دویست و هفتاد و پنج هزار نظامی آمریکایی در سراسر جهان) انجام می دهند منعکس کننده پیچیدگی شرایط کنونی جهان است.

دانفورد افزود این موضوع همچنین «منعکس کننده نقش ضروری آمریکا در بر طرف کردن این چالش‌هاست.»

وی مدعی شد: «همان گونه که به سراسر جهان سفر و با مقامات نظامی و سیاسی ارشد دیدار کردم، دریافتم که یک موضوع کاملاً برای من مشخص است: آمریکا به صورتی گسترده یک کشور ضروری و تضمین کننده نظم بین المللی محسوب می شود که این امر سبب ایجاد صلح نسبی برای ملت ما، هم پیمانان ما و شکوفایی خارق العاده اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم شده است.»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اذعان کرد: اما آمریکا «به سبب اقداماتی که ما در گذشته انجام دادیم، هم اکنون اعتبار دریافت نمی‌کند.»

دانفورد افزود: «ارتش آمریکا باید همچنان به طور کامل از قابلیت مقابله با روسیه، چین، کره شمالی و ایران برخوردار باشد و نیروهای مورد نیاز برای شکست دادن افراط‌گرایی خشونت آمیز را حفظ کند.»

وی گفت: «من نمی گویم نزاع با این چهار کشور اجتناب‌ناپذیر است»، اما این اساس برنامه‌ریزی و توسعه قابلیت ها محسوب می شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش همچنین گفت، وجود طیفی از قابلیت ها، مستلزم ایجاد تغییراتی در نیروی مشترک است.

دانفورد افزود: «به عنوان کشوری که فکر و در سطح جهانی عمل می کند، فکر نمی کنم بین نیرویی که می تواند با داعش بجنگد و نیرویی که می تواند سبب بازدارندگی و شکست یک بازیگر دولتی با طیف کاملی از قابلیت های هسته ای و تسلیحات متعارف شود، حق انتخاب داشته باشیم. ما همچنین با گزینه های زیادی بین ملزومات عملیاتی کنونی، بر طرف کردن چالش های واقعی در زمینه کسب آمادگی و قابلیت هایی که ما برای مقابله با چالش ها در آینده با آنها مواجه هستیم، رو به رو نیستیم.»

او گفت موضوع نظامیان بیشتر مطرح نیست و ارتش مجبور است فن آوری‌های جدید یا راه های جدید را برای استفاده از فن آوری های کنونی توسعه دهد.

آمریکا باید هر روزه در زمینه ادغام همه عناصر قدرت ملی به منظور پیشبرد منافع اقدامات بهتری انجام دهد.

 رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه مدعی شد: «آمریکا بر مبنای این فرض عمل می کند که یک کشور در صلح یا جنگ به سر می برد، اما دیگر کشورها به این روش عمل نمی کنند. روسیه، چین، کره شمالی و ایران کشورهایی هستند که فعالیت های نظامی سنتی مختلفی انجام می دهند و در تلاش برای پیشبرد قابلیت های اقتصادی، سیاسی، اطلاعاتی و سایبری به منظور پیشبرد منافع خود هستند.»

دانفورد گفت: «آنها این اقدام را به روشی انجام می دهند که سبب ایجاد تنش زیاد نمی شود. روسیه به صورتی خاص به گونه ای انجام می دهد که من آن را رقابت خصمانه توصیف می کنم که یک بعد نظامی دارد، اما همانند یک درگیری مسلحانه سنتی نیست.» هدف روسیه تأثیر گذاشتن بر هم پیمانان آمریکا و توانایی آمریکا در اعمال قدرت است.» 

وی گفت چین نیز همین اقدام را انجام می دهد. پیشبرد منافع آمریکا در قرن بیست و یکم مستلزم وجود یک درک کامل از پویایی و پیشبرد واکنش های موثر است.

رئیس ستاد مشترک ارتش گفت: «اگر ما نتوانیم هم اکنون سرمایه‌گذاری درستی انجام دهیم و نتوانیم تطبیق پذیری های لازم را برای رقابتی بودن بکار گیریم، منافع مارو به فرسایش خواهند نهاد.» 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به پرسش پیت ویلسون فرماندار سابق کالیفرنیا گفت، باید در کشور در زمینه امنیت ملی اجماع وجود داشته باشد. او گفت: «ما در زمینه موضع خود باید اجماع داشته باشیم و سپس می توانیم درباره این که باید چه کاری انجام دهیم، با یکدیگر گفتگو کنیم. در بسیاری اوقات ما قبل از آن که بر سر این که چه اقدامی باید انجام دهیمف به اجماع برسیم، وارد گفتگو شدیم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.