ساری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: برف و یخبندان دو هفته گذشته بیش از ۴۳ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستایی استان خسارت وارد کرد.

بارش برف  ۴۳میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستایی مازندران آسیب رساند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، مجید عبدالهی افزود: بارش مداوم و سنگین برف و در پی آن کاهش شدید دما و یخبندان، خسارت هایی به تابلوهای برق، کنتورهای حجمی و خانگی، شبکه ها و اتصالات آن وارد کرد.

وی افزود: در حین بارش برف و یخبندان با مدیریت بحران حدود ۴۴ دستگاه دیزل ژانراتور در ایستگاههای پمپاژ مخازن تامین آب، وارد مدار شد و توانستیم از این طریق از قطع آب آشامیدنی حدود ۱۵۵ روستا جلوگیری کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران یادآور شد: با تمام تلاش های صورت گرفته شدت بارش سنگین برف و یخبندان به حدی بود که موجب قطع آب آشامیدنی اهالی حدود ۲۰۸ روستای مازندران در شهرستانهای چالوس، نوشهر، نور، آمل، محمودآباد، بابل، بابلسر، قائم شهر و سوادکوه شد.

عبدالهی تاکید کرد: اگر اعتبار لازم برای تجهیز چاهها به دستگاه دیزل ژانراتور داشتیم یقینا همزمان با قطعی برق، آب آشامیدنی اهالی این روستاها نیز قطع نمی شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تجهیز چاهها به دیزل ژنراتور برای روستاهای بالای ۳۰۰ خانوار استان را حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار حدود ۸۵ دستگاه دیزل ژنراتور برای تجهیز چاهها با هدف پمپاژ آب آشامیدنی در زمان قطعی برق تهیه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.