زاهدان- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر مرغداری‌ها و مراکز توزیع فروش طیور سیستان و بلوچستان و مقابله با این ویروس‌ گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در سطح استان مشانده نشده است.

ویروس جدید مشترک میان انسان و دام به کشور وارد شده و بسیار خطرناک است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حسینی در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ویروس جدید مشترک میان انسان و دام به کشور وارد شده که علائم آن قابل رویت نیست و بسیار خطرناک است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: این ویروس که "H۵_۸" نام دارد، هم‌اکنون تعدادی از مرغداری‌های کشور را در تهران و قزوین درگیر کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر مرغداری‌ها و مراکز توزیع فروش طیور سیستان و بلوچستان و مقابله با این ویروس‌ افزود: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در سطح استان مشانده نشده است.

سیدمرتضی مدنی فدکی نیز در این جلسه اظهار داشت: میزان پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۴۸۱ پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است.

وی میزان محکومیت این پرونده‌ها را ۱۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: میزان وصولی پرونده‌های محکومی از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.