معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور گفت: توسعه کشور از مسیر برجام می‌گذرد.

توسعه کشور از مسیر برجام می‌گذرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عصر امروز به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب دانشگاه‌های صنعتی، آزاد و علوم پزشکی ارومیه میزبان شهیندخت مولاوردی، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور بودند.

مولاوردی در این برنامه گفت: اگر گذشته نه چندان دور را از یاد برده نباشیم، مشاهده می‌کنیم که در سال 84 دولت نهم همزمان با آغاز سند چشم‌انداز 20 ساله نظام روی کار آمد اما در پایان دولت‌های نهم و دهم و زمانی که کارشناسان بسیاری از شاخص‌ها را ارزیابی کردند، ناکامی و عدم تحقق برنامه‌ها ملموس بود.

وی افزود: در آن زمان شاهد رشد بی‌سابقه قیمت نفت بودیم اما در نتیجه تحریم‌های  ظالمانه و همچنین مدیریت ناکارآمد نرخ تورم از هشت درصد ابتدای دولت نهم به 45 درصد در پایان دولت دهم رسید. اندوخته ارزی صفر، قدرت خرید مردم به 1.4 کاهش یافت و این‌ها به دولت یازدهم به ارث رسید.

وی افزود: اگر باز هم گذشته نه چندان دور را از یاد نبرده باشیم، متوجه می‌شویم در چند سال گذشته کمتر کسی جرات می‌کرد اسم جنبش دانشجویی را ببرد.

*تبدیل ایران به قدرت منطقه

نماینده دولت در مراسم روز 16 آذر در ارومیه، با اشاره به عملکرد دولت از سال 92 تا به امروز، اظهار داشت: در ایام انتخابات همه کاندیداها یک صدا اعلام می‌کردند که برای نجات ایران از ورطه سقوط به پای کار آمده‌اند و در آن روزها شعار دکتر روحانی مبنی بر نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با دنیا، مورد اقبال مردم قرار گرفت.

به گفته مولاوردی، دولت با عملکرد خود توانسته تورم را تک نرخی کند و برای حل مشکل رکود حاکم تلاش می‌کند اما زمانی که هم بر کشور رکود حاکم است و هم تورم افسار گسیخته، برای حل موضوع، برنامه‌ریزی طولانی مدتی لازم است.

وی عملکرد خارجی دولت را مهم‌ترین دستاورد آن خواند و گفت: خروج کشور از بند هفتم شورای بین‌الملل با تدبیر دولت انجام گرفت که در سایه گفت‌وگو و مذاکره ایرانی که با مدیریت اشتباه در دنیا منزوی شده بود امروز تبدیل به یک ابرقدرت در منطقه شده است و می‌تواند حق ملت را از حق از حلقوم 5+1 بیرون بکشد.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور افزود: برای رونق اقتصادی به200میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال نیاز داریم، بنابراین، بخش اعظمی از موفقیت‌ها از مسیر برجام می‌گذرد و اگر برجام نبود الان سقف آرزوهایمان، برنامه نفت در برابر غذا بود و اگر برجام نبود، صادرات نفت ایران به صفر رسیده بود و دلار قیمتی بالای 10 هزار تومان داشت.

مولاوردی درباره جنبش دانشجویی اظهار داشت: جنبش دانشجویی شاخک حساس جامعه است که زودتر مشکلات را می‌فهمد و واکنش نشان می‌دهد؛ آگاه باشید، در زمینه رشد و بسترسازی برای انجمن‌های اسلامی دولت بسیار تلاش کرده است اما سه سال زمان کافی برای حل تمام مشکلات نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.