ایلام - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: همزمان با هفته معلولان اجرای طرح غربالگری اوتیسم در استان آغاز شده است.

طرح غربالگری اوتیسم در ایلام آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرمان عزیزنیا  در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در این طرح علاوه بر بیماران اوتیسم خانواده های آنها نیز همزمان آموزش دیده تا نحوه برقراری ارتباط با این افراد را فرا گیرند، اظهار داشت: در اجرای این طرح مددجویان ۲ تا ۵ ساله که دارای اختلال ذهنی باشند تحت پوشش قرار گرفته و از آنها تست ویژه غربالگری اوتیسم گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه فرد مبتلا به اوتیسم (اختلال نافذ رشد) در سال های اولیه زندگی دچار تاخیر و انحراف در رشد مهارت های اجتماعی اعم از کلامی و غیر کلامی می شود، افزود: این بیماران پس از شناسایی باید تحت پوشش خدمات تخصصی (توانبخشی آموزشی، پزشکی، روانی، اجتماعی و هنری) قرار گیرند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه تاکنون ۳۱ بیمار مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده است، خاطر نشان ساخت: این طرح با هدف شناسایی این بیماران و خدمات دهی به آنها، ابتدا در شهرستان ایلام اجرا خواهد شد.

فرمان عزیزنیا به شناسایی بیش از ۱۱ هزار معلول در استان ایلام اشاره و تصریح کرد: همزمان با هفته معلولان اجرای طرح غربالگری اوتیسم از ۱۳ آذر در استان ایلام آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.