گیلان - کارشناس هواشناسی گیلان از بارش برف و باران در نقاط مختلف این استان خبر داد و نسبت به آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها هشدار داد.

بارش برف و باران گیلان را در بر می گیرد

به گزارش قدس آنلاین ، یوسف میره‌جینی با اشاره به وضعیت هوای گیلان پس از وزش بادهای تند و گرم اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی از شب گذشته نشان‌دهنده تقویت تدریجی جریانات ناپایدار در منطقه بوده و این سامانه بارشی تا اواخر امروز فعال است و به تدریج تضعیف شده و از منطقه خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه هفته جاری جبهه هوای سرد و بارشی دیگری به سواحل جنوبی دریای خزر نفوذ می‌کند، افزود: این توده هوای سرد تا ظهر روز جمعه در منطقه فعال بوده و طی بازه‌های مذکور افزایش ابر، مه‌آلودگی هوا، کاهش قابل ملاحظه دما، بارندگی و وزش باد در برخی نقاط شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف و در مناطق مستعد جلگه‌ای بارش مخلوط برف و باران و یا بارش برف مورد انتظار است، تصریح کرد: در این مدت دریا مواج و طوفانی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بارشی شدید، آبگرفتگی معابر در بعضی نقاط وجود دارد و به رانندگان توصیه می‌شود با توجه به شرایط بارانی و برف در سطح جاده‌ها و محورهای کوهستانی که مه‌آلودگی و کاهش دید و کاهش محسوس دما را به دنبال دارد نکات ایمنی را رعایت کنند و به وسایل و تجهیزات زمستانه مجهز شوند.‌

به گزارش قدس آنلاین ،هوای گیلان اکنون بارش باران و در ارتفاعات برف بوده و دمای این استان کاهش محسوس یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.