شیراز- مسئول دبیرخانه پایتختی جوانان جهان در سال ۲۰۱۷ از برگزاری مراسم افتتاحیه شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام خبر داد و گفت: مزمان با افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام نیز در آئینی پرچم آن برافراشته و سال که تمام شد پرچم نیز پایین می‌آید.

پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز برافراشته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی رضایی امروز سه شنبه با اشاره به انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ اظهار داشت: این دستاورد مهم حاصل ۱۸ ماه رایزنی و تلاش برای معرفی شیراز به ۵۸ کشور اسلامی بوده است.

رضایی گفت: از سال ۲۰۱۷ به طور رسمی برنامه‌های شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام آغاز و مدت اولیه آن یکسال است که در صورت اجرای مناسب تا دو سال ادامه می‌یابد.

معاون جوانان و امورفرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ارائه برنامه به سازمان کنفرانس اسلامی ۲۶ و ۲۷ آذر تاریخی است که برای مراسم افتتاحیه آغاز پایتختی شیراز به عنوان جوانان جهان اسلام پیشنهاد شده و تاریخ دوم نیز در دیماه و دهه اول ماه ژانویه است.

دبیر اجرایی شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم افتتاحیه در  ورزشگاه شهید دستغیب شیراز همراه با برنامه‌های فرهنگی، حضور ۱۰ دیپلمات عالی‌رتبه سازمان کنفرانس اسلامی، وزیر ورزش و جوانان و سایر مسئولان عالی‌رتبه استانی و کشوری برگزار می‌شود.

رضایی تصریح کرد: همزمان با افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام نیز در آئینی پرچم آن برافراشته و سال که تمام شد پرچم نیز پایین می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل فرهنگی بودن مکان ورزشگاه حافظیه پیشنهاد شده تا پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام در این مکان برافراشته شود.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام مراسم کلنگ‌زنی کمپ رهبران جوانان جهان اسلام نیز انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه شش برنامه برای پایتختی شیراز به عنوان جوانان جهان اسلام پیش‌بینی شده است گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری جشنواره هنرهای زیبای جوانان مسلمان با موضوع شعر، موسیقی، مینیاتو، جشنواره عکس شیراز امروز و همایش در پرتو ملاصدار است که اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ملاصدار شخصیتی برجسته است و براساس برنامه سازمان کنفرانس اسلامی این همایش به طور ویژه با عنوان همایش متفکران آینده مسلمان برگزار می‌شود.

رضایی از دیگر برنامه‌های شیراز در سال ۲۰۱۷ که به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام را برگزاری دومین دوره تورنمنت پایتختی جوانان جهان اسلام شامل اردوهای تفریحی، برگزاری جشنواره مد و لباس سنتی،مسابقات قرآن جوانان جهان اسلام و برنامه ویژه نوروز عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه پایتختی جوانان جهان در سال ۲۰۱۷ خاطرنشان کرد: اجرای مناسب و شایسته برنامه‌های شیراز در سال پایتختی جوانان جهان اسلام نیازمند همکاری همه جانبه مسئولان متولی است و باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.