شهرکرد-جشنواره پژوهش و فناوری باحضور معاونت توسعه استاندار، مدیر کل صنعت و معدن استان، رئیس پارک علم و فناوری و جمعی از مسئولان استانی در قالب ۵۳ غرفه در فرهنگسرای شهرکرد افتتاح شد.

نمایشگاه پژوهش و فناوری در شهرکرد برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، معاونت توسعه استانداری چهارمحال و بختیاری صبح سه شنبه در آئین افتتاح این مراسم گفت: تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه است و امروز بخاطر نبود پژوهش هزینه های زیادی پرداخت می شود و اگر تحقیق و پژوهش نهادینه شود این هزینه ها کاهش پیدا می کند.

سیامک سلیمانی افزود: هر جامعه ای برای برنامه ریزی و گذر از اقتصاد صنعتی و تبدیل به اقتصاد علمی و اطلاعاتی باید از کانال پژوهش عبور کند.

وی تصریح کرد: موفقیت علم در دنیا با تکیه بر تحقیق و پژوهش است، و با پژوهش خواسته ها و نیازهای مردم شناسایی می شود.

سلیمانی در ادامه افزود: هفته پژوهش فرصت مناسبی است که بتوان از دستاوردهای پژوهشی تجلیل و قدردانی شود و فرصتی است برای تجاری سازی یافته های علمی و در این راستا تعاملی بین پژوهشگران و بخش خصوصی ایجاد می شود.

معاونت توسعه استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از دلایل عدم پیشرفت در جامعه امروز ما نبود پژوهش و تصمیم گیری های مناسب پژوهشی و آموزشی است که در این راستا لازم است آموزش دهندگان، پژوهش محور شوند.

وی افزود:تا زمانی که معلم پژوهشگر نباشد دانش آموز به طرف تحقیق و پژوهش نمی رود،و مطلوب این است که ساختار نظام آموزش پژوهشی باشد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۳۰ جلسه با ۱۶۴  مصوبه در  ارتباط با هفته پژوهش برگزار شده که خروجی آن انتخاب ۱۸ پژوهش  و راه یابی به جشنواره است.

در پایان از مدیران برتر در حوزه تولید محصولات دانش بنیان همچنین از دانش آموزان و پژوهشگران جوان تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.