تبریز- معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۸۵ نفر از فرهنگیان استان نویسنده هستند، گفت: برای حمایت از معلمان ۱۷۵ کتاب تالیف شده ثبت و ۱۶۰ کتاب برای آموزش و پرورش مناسب تشخیص داده شد.

۴۸۵ نفر از فرهنگیان آذربایجان شرقی نویسنده هستند

به گزارش قدس آنلاین ، صمد صمدیان در همایش تجلیل از معلمان پژوهنده و مولفان برتر استان آذربایجان‌شرقی؛ با بیان اینکه ۴۸۵ نفر از فرهنگیان استان صاحب قلم و نویسنده هستند، اظهار داشت: برای حمایت از معلمان ۱۷۵ کتاب تالیف شده ثبت و ۱۶۰ کتاب برای آموزش و پرورش مناسب تشخیص داده شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: سال گذشته در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی حدود ۴۷۰ نفر شرکت کننده داشتیم که امسال این رقم به ۲ هزار و ۶۳۷ نفر افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: براساس رتبه بندی سازمان‌های بین‌المللی در سال ۲۰۱۵ از بین ۱۴۰ کشور جهان ایران از نظر تولید علم در رتبه پانزدهم قرار داشت.

صمد صمدیان با بیان اینکه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در مجموع ۱.۸ تولید علمی دنیا را داشتیم افزود: این رقم نشان می‌دهد که نسبت به سال ۲۰۱۴  کشور ایران ۳/. رشد علمی داشته است.

جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت: ذات کار آموزش وپرورش تحقیق و پژوهش بوده که مبنای حرکت ما بسوی افق‌های روشن است.

وی خاطرنشان کرد: ما قائل به تفکیک معلم پژوهشگر و غیر پژوهشگر نیستیم و اساسا فلسفه معلمی با پژوهندگی آمیخته است.

پاشایی یادآور شد: با حضور وزیر جدید آموزش و پرورش و تاکید ریاست جمهوری مبنی بر انجام اقدامات تحولی در آموزش و پرورش، برنامه های راهبردی در دستور کار دستگاه تعلیم و تربیت استان است و کیفیت بخشی با کمترین امکانات از اهم رویکردهای ماست.

وی با بیان اینکه پاسخگو بودن به سوالات دانش آموزان ذات کار معلمی است افزود: معلمان بایستی با مطالعه سر کلاس درس حاضر شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: معلمان باید شیوه پژوهندگی را به دانش آموزان آموزش دهند و در دوران ابتدایی روحیه جستجو، تفحص و پژوهشگری را در محصلین ایجاد کنند.

وی اذعان داشت: در سطح مدرسه ادبیات پژوهش باید برای ایجاد انگیزه دانش آموزان ادبیاتی روان و شفاف باشد و انتظار ما عمومی کردن تحقیق در بین دانش آموزان، معلمان است.

پاشایی با تاکید بر اینکه ما در آموزش و پرورش نمی توانیم با آزمایش و خطا جلو برویم افزود: آموزش و پرورش کارخانه نیست که محصول معیوب برگردانده شود بلکه امکان جبران تعلیم و تربیت اشتباهی میسر نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در تمام اسناد کلان کشور رسالت آموزش عمومی تربیت نسلی است که دارای مهارت اساسی، داشتن تفکر خلاق، توانایی حل مساله و  پژوهشگر باشد.

در پایان از پژوهشگران، مولفان و محققان برتر آموزش و پرورش استان با اعطاء لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.