گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ارتش این کشور همه مناطق بخش قدیمی شهر حلب را که در اشغال گروه های تروریستی بود، در کنترل خود گرفته است.

ارتش سوریه بر بخش قدیمی شهر حلب مسلط شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ارنا، این گروه اضافه کرد که ارتش سوریه که طی روزهای اخیر در شرق حلب پیشروی سریعی داشته است، دیروز (سه شنبه) وارد بخش قدیمی این شهر شد.
ساعاتی پیش همین گروه از پیشروی چشمگیر ارتش سوریه در شرق حلب و محدود شدن قلمرو گروه های مخالف و تروریستی به کمتر از یک چهارم منطقه مذکور خبر داد.
بر اساس گزارش گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش سوریه دیروز (سه شنبه) ۷ منطقه، از جمله محله مهم و راهبردی الشعار را در کنترل خود گرفتند.
بر اساس این گزارش، الشعار مهم ترین محله در قلب شرق حلب است و گروه های مخالف و تروریستی اکنون با جنگی فرسایشی روبرو هستند.
پیشتر گروه مذکور که مقرش در لندن است، افتادن کنترل محله الشعار به دست نیروهای دولت سوریه را پیش بینی و اعلام کرده بود که در صورت تحقق آن، مساحت مناطق آزاد شده در شرق حلب بالغ بر ۷۰ درصد خواهد بود. با توجه به پیشروی های سریع این نیروها در شرق حلب، اکنون بیش از ۷۵ درصد این منطقه در کنترل دولت سوریه قرار گرفته است.
گروه های تروریستی از چهار سال قبل شرق حلب را اشغال و مردم آن را به اسارت خود درآورده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
ارتش سوریه عملیات جدید خود را برای آزادسازی حلب در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۵ آذر) آغاز کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.