بعد از هفته ها چالش هیجان انگیز در مرحله رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، چهره ۱۶ تیم صعود کننده به مرحله بعدی این مسابقات مشخص شد که در بین آنها خبری از تیمی مثل تاتنهام نیست.

بررسی کامل دور گروهی لیگ قهرمانان/ صعود کنندگان و حذف شدگان کدام تیم ها هستند؟

به گزارش قدس آنلاین، لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با تمام جذابیت هایی که داشت به پایان مرحله گروهی خود رسید. ۳۲ تیم حاضر هفته های متوالی تمامی فوتبال دوستان را در نقاط مختلف کره خاکی سرگرم دیدارهای مهیچ خود کرده بودند تا در نهایت ۱۶ تیم راهی مرحله بعدی مسابقات شوند، ۸ تیم به لیگ اروپا بروند و ۸ تیمی که در گروه خود چهارم شدند از چرخه مسابقات باشگاهی در سطح قاره خارج شوند.

 شگفتی نصفه و نیمه!
نگاهی به آنچه در گروههای مختلف گذشت نشان می دهد در دور گروهی شاهد شگفتی سازی آنچنانی نبودیم. شاید تساوی خانگی رئال مادرید مقابل دورتموند در آخرین لحظات را بتوان یک شگفتی نصفه و نیمه قلمداد کرد چرا که این نتیجه باعث شد رئال مادرید صدرنشینی را در دقیقه ۸۸ از دست بدهد و تحت عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یابد. در غیر اینصورت تیم تاتنهام، نامدارترین تیمی بود که نتوانست به مرحله بعد راه یابد و در گروه E سوم شد تا در لیگ اروپا شانس خود امتحان کند.

بیشترین امتیازات
تیم های بارسلونا و اتلتیکو مادرید دو نماینده اسپانیا در بین تمامی رقبا توانستند بیشترین امتیازات را کسب کنند. این دو تیم با کسب ۵ برد و یک شکست ۱۵ امتیاز اندوختند و از این حیث بهتر از دیگر مدعیان قهرمانی ظاهر شدند. دیناموزاگرب هم بدون امتیاز به کار خود پایان داد. در این بین البته تیم هایی مثل رئال مادرید و دورتموند بدون شکست کار خود را در مرحله گروهی پایان دادند.

صعود کنندگان
با پایان مرحله گروهی این مسابقات تیم های آرسنال و پاریسن ژرمن (گروه A)، ناپولی و بنفیکا (گروه B)، بارسلونا و منچستر سیتی (گروه C)، اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ (گروه D)، موناکو و بایرلورکوزن (گروه E)، دورتموند و رئال مادرید (گروه F)، لستر سیتی و پورتو (گروه G) و یوونتوس و سویا (گروه H) به مرحله بعدی راه یافتند و باید در مرحله حذفی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

سهمیه لیگ اروپا
اما تیم های سوم هر گروه نیز راهی لیگ اروپا شدند تا در مرحله حذفی این مسابقات از شانس مجدد برخوردار شوند. بدون شک حضور روستوف در این مرحله با درخشش ستاره ایرانی خود (سردار آزمون) از اتفاقات جالب در کسب سهمیه لیگ اروپا بوده است.

تیم های لیون، تاتنهام، کپنهاگن، لژیا ورشو، لودوگورتس، بشیکتاش، روستوف و مونشن گلادباخ هشت تیمی هستند که در لیگ اروپا به حیات خود در چرخه مسابقات قاره ای خواهند داد.

آنها که حذف شدند
تیم بازل که از آن بعنوان غول کش یاد می شد این بار روال سال های گذشته را طی نکرد و جزو حذف شده ها از عرصه مسابقات اروپایی لقب گرفت. دیناموکیف، سلتیک، اسپورتینگ، زسکا مسکو، دیناموزاگرب، کلوب بروژ و آیندهوون هم با ایستادن در رده چهارم جدول خود از گردونه مسابقات حذف شدند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.