ژاپن قصد دارد ۲.۲ میلیون دلار را به پروژه امنیت هسته‌ای ایران و حمایت از برجام اختصاص دهد.

کمک ۲.۲ میلیون دلاری ژاپن به پروژه امنیت هسته‌ای ایران

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال دیدار "فومیو کیشیدا" و "محمد جواد ظریف"، وزرای امور خارجه ژاپن و ایران در توکیو، ژاپن اعلام کرد بسته حمایتی ویژه‌ای را برای پیشبرد توافق هسته‌ای درنظر گرفته است.

کیشیدا خاطر نشان کرده است که این اقدام علاوه بر کمک به حفظ امنیت هسته‌ای در ایران، حرکتی در راستای پیشبرد توافق هسته‌ای و حراست از برجام است.  

رسانه های گروهی ژاپن از جمله ژاپن نیوز و ژاپن تایمز در گزارش های خود ارزش این کمک را که در خصوص امنیت هسته ای در اختیار ایران قرار می گیرد دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار اعلام کرده‌اند.  

وزیر امور خارجه ژاپن پس از دیدار با محمدجواد ظریف گفت با همتای ایرانی خود برای گسترش روابط در زمینه‌های مختلف از جمله حراست از توافق هسته‌ای و اجرای برجام به توافق رسیده است.  

ژاپن تایمز در این باره نوشت: کمک مالی توکیو به تهران در شرایطی صورت می‌گیرد که هنوز مشخص نیست دولت آینده آمریکا به ریاست "دونالد ترامپ" چه نوع سیاستی را در قبال توافق هسته‌ای اتخاذ کند.  

وزرای خارجه ایران و ژاپن در دیدار خود بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای تاکید کردند. دولت ژاپن قویا از شرکت‌های خود خواسته است در ایران سرمایه گذاری کرده و تا حد توان در این بازار فعال شوند.  

در همین راستا "شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن، اعلام کرد قصد دارد برای تقویت همکاری‌های دو کشور به ایران سفر کند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.