کرج- استاندار البرز از رشد بیش از ۲ برابری موسسه های قرآنی استان خبر داد و گفت: موسسه های قرآنی در استان از ۶۰ موسسه به ۱۴۰ موسسه رسیده است.

موسسه های قرآنی البرز رشد ۲ برابری داشتند

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید طهائی صبح پنجشنبه در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) محمدشهر کرج اظهار کرد: اکنون سه و ۲ دهم جمعیت کشور یعنی ۲ میلیون ۷۰۰هزار نفر در استان البرز زندگی می کنند که این استان را به دلیل شرایط خاص دارای توانمندی های ویژه کرده است.

استاندار البرز گفت: اکنون در البرز در هزار و ۲ مسجد و برخی از مدارس نماز اقامه می شود که درتلاش هستیم هرچه بیشتر در ترویج فرهنگ نماز گام برداریم .

وی با اشاره به افزایش شرکت کنندگان در آزمون قرآن و عترت گفت: تربیت حافظان قرآنی، افزایش اعتبارات هزینه شده در مصلی ها و حوزه های علمیه از دیگر اقدامات موثر انجام شده در این زمینه به شمار می رود .

طهائی اضافه کرد: در بحث طرح های قرآنی، پرورش حافظان قرآن، چاپ و انتشارات نیز افزایش یافته است .

وی با اشاره به سابقه تاریخی و مذهبی البرز ادامه داد: این استان سابقه درخشانی در مبارزات ضد ستمشاهی دارد که بزرگانی همچون مرحوم آیت الله طالقانی، شهید سلطانی ها، شهید ملک زاده امام جمعه موقت کرج از افتخارات استان هستند.

استاندار البرز گفت: این استان در طول هشت سال دفاع مقدس با تقدیم شهدای گرانقدر و جانبازان والامقام برای ایران اسلامی افتخار آفرینی بسیاری داشته است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد اشاره کرد و افزود: ۵۱۰ واحد تولیدی که در حصر اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل شده بود فعال شده که خود زمینه اشتغالزایی را فراهم آورد و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیرو امید اقدامات موثر دراین زمینه انجام شد.

طهائی گفت: در کاهش بیکاری در فصل بهار گذشته البرز رتبه اول کشور را بدست آورد و در جذب سرمایه گذاری از ۲۶میلیون دلار در سال ۹۲ اکنون به ۵۰۴ میلیون دلار رسیدیم .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.