پیشنهاد سردبیر

کرج - امام جمعه کرج گفت: در خصوص مذاکرات و برجام تذکرهایی داده شد و دلسوزان نظام و رهبر انقلاب اعلام کردند ولی مورد توجه آقایان واقع نشد.

برخی به تذکرهای رهبری درباره برجام توجه نکردند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی رسماً در سخنرانی فرمودند که در جزئیات مکالمات برجام نیستم، اظهار کرد: اما ایشان مسائل کلان و خطوط اصلی و چارچوب‌های مهم را بیان می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مذاکرات هسته‌ای فرمودند «می‌گویند یا گفته‌اند که جزئیات مذاکرات تحت نظر رهبری است این حرف دقیقی نیست، بنده در ریز مذاکرات نبوده ام»

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مذاکرات و برجام تذکرهایی داده شد و دلسوزان نظام و رهبر انقلاب اعلام کردند ولی مورد توجه آقایان واقع نشد.

برخی به تضعیف و تحریف رهبری می پردازند

آیت‌الله حسینی همدانی به سخنرانی‌های برخی شخصیت‌ها در روز دانشجو اشاره کرد و گفت: برخی از سخنرانی‌ها محل تأمل و بعضاً جای تأسف دارد.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی به تضعیف و تحریف رهبری می‌پردازند، گفت: گاهی در خصوص ناکارآمدی دولت‌های گذشته و افراد سخنی به میان می‌آید رهبری فرمودند سخنانی که در این خصوص مطرح می‌شود را مرور کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: نخست‌وزیر انگلستان برای تحقیر عرب‌های منطقه به بحرین رفته و ایران را مهاجم دانسته است ولی به آل یهود و سعود پلید که جنایت می‌کنند، مهاجم نمی‌گوید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه به دستگاه دیپلماسی کشور عرض می‌کنیم اقتدار بیشتری به خرج دهید و منفعل نباشید، گفت: درست وقتی‌که آمریکا به‌صراحت برجام را نادیده گرفته و تحریم‌ها را تمدید می‌کند برخی از آقایان و حامیان آن‌ها می‌گویند باید سراغ اعضای ۱+۵ برویم و به‌وسیله آن‌ها جواب آمریکا را بدهیم حالا این سؤال مطرح است آیا انگلیس یکی از آن‌ها نیست.       

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به طرح این سؤال پرداخت که آقایان برای پس گرفتن حق ملت ایران از امریکا می‌خواهند به انگلیس دل ببندند انگلیسی که به‌دفعات مکرر به ایران خیانت کرده است، دستگاه دیپلماسی کشور نباید با این امور با تعارف برخورد کند بلکه باید محکم جواب انگلیس شرور و حیله‌گر را بدهد.

دشمن در پی تغییر ذائقه مردم است

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمنان اسلام آسیب زدن به اجتماع مسلمانان است، گفت: آن‌ها همه تلاش خود را می‌کنند تا ارزش‌های فرهنگی که هویت ملت ما است کم‌رنگ و از بین برود.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه دشمن تلاش می‌کند نیازهای فردی و اجتماعی ما را به سمت دیگری سوق دهد، گفت: دشمن در پی تغییر ذائقه مردم است عده‌ای نیز این‌ طرف می‌نشینند و سخنرانی می‌کنند حالا که ذائقه‌ها تغییر کرده ما هم باید روش‌ها را تغییر داده و به‌گونه‌ای دیگر عمل کنیم.

دشمن در حال ترویج گرایش تند و افراطی میان مسلمانان است

وی با اشاره به اینکه دشمنان با حیله و به‌وسیله انواع ابزار اقدام به ایجاد تفرقه میان مسلمانان می‌کنند، گفت: ریشه همه مشکلات میان مسلمانان تفرقه و اختلاف است اختلافی که افسارش در اختیار استکبار جهانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال ایجاد هر چه بیشتر تفرقه میان مسلمانان است، گفت: استکبار به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن حرکت بیداری اسلامی در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در حال رواج دادن گرایش‌های تند و افراطی میان شیعه و سنی هستند، گفت: شیعه انگلیسی و سنی تکفیری برای دنیای اسلام خطرناک هستند هر دودست پرورده مستقیم و غیرمستقیم استکبار جهانی هستند.

خطیب جمعه کرج گفت: در فضای کنونی اتحاد امت اسلامی نجات‌بخش است و اهمیت دادن به مسئله اتحاد در هفته وحدت از اهمیت بالایی برخوردار است.

اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی خروجی خاصی نداشته است

وی وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی را طراحی و هدایت علم، هنر و فرهنگ کشور اعلام کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان قرارگاه مقدم فرماندهی است که برای فرهنگ کشور تصمیم می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به اهمیت شورای عالی فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: این شورا باید برای حوزه فرهنگ طرح و برنامه داشته باشد، به همین منظور این شورا پس از تذکرهای رهبری اقداماتی را انجام داده است.

آیت‌الله حسینی همدانی به کتابچه مهندسی فرهنگی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین‌شده است اشاره کرد و گفت: تلاش این شورا در تدوین این کتاب قابل‌تقدیر است ولی باید با نهایت تأسف گفت؛ اقدامات این شورا خروجی خاصی نداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.