روز دوم از هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی تراکتورسازی مقابل استقلال به اتمام رسید.

تراکتورسازی با شکست استقلال صدرنشین شد/ زور منصوریان به قلعه‌نویی نرسید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران و در حساس‌ترین بازی این هفته، استقلال از ساعت ۱۶:۲۰ در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتورسازی تبریز بود. در حالی که نیمه نخست این دیدار با یک گل به سود استقلال به پایان رسیده بود، شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند بازی یک بر صفر باخته را با حساب ۲ بر یک پیروز شوند.

تراکتورسازی با این پیروزی، ۲۷ امتیازی شد و موقتا به صدر جدول رده‌بندی لیگ‌برتر صعود کرد. استقلال هم با این شکست، با دو رده سقوط در رده هفتم جدول جای گرفت.

برای استقلال کاوه رضایی در دقیقه ۶ و برای تراکتورسازی فرزاد حاتمی در دقایق ۵۵ و ۶۹ برای تراکتورسازی گلزنی کردند.

همچنین امید ابراهیمی و یعقوب کریمی از استقلال و فرزاد حاتمی از تراکتورسازی با کارت زرد بیژن حیدری مواجه شد.

قضاوت این دیدار را برای اولین بار شش داور بر عهده داشتند. محمدرضا فغانی و حسن اکرمی دو داوری هستند که تیم داوری بیژن حیدری، رضا سخندان، محمدرضا ابوالفضلی و اشکان خورشیدی را در امر قضاوت به عنوان داور خط یاری می‌کنند.

نیمه نخست

گل: در دقیقه شش، روی اشتباه مرگبار محمدرضا اخباری و پاس اشتباه این دروازه‌بان، توپ مقابل محوطه هجده قدم به کاوه رضایی رسید و این بازیکن هم به راحتی توپ را وارد دروازه تراکتورسازی کرد تا بازی یک بر صفر به سود استقلال جریان داشته باشد.

در دقیقه ۱۲، بازیکنان تراکتورسازی ضد حمله سریعی را روی دروازه استقلال آغاز کردند که در آخرین لحظه و در محوطه شش قدم، رابسون جانواریو توپ را راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۱۳ و در ادامه حملات دامنه‌دار تراکتروسازی، توپ مقابل محوطه هجده قدم به محمد ایران پوریان رسید و او اقدام به شوت‌زنی کرد که مهدی رحمتی این توپ را به کرنر هدایت کرد.

در دقیقه ۱۵ و روی غفلت مدافعان استقلال، توپ در شلوغی مقابل محوطه جریمه آبی پوشان، پشت خط دفاعی این تیم به فرزاد حاتمی رسید اما این بازیکن در زدن ضربه پایانی کم دقت بود و توپ با اختلاف سانتی‌متری از دیرک دروازه به بیرون از دروازه رفت.

در دقیقه ۲۰، کاوه رضایی پس از توپ‌ربایی از محمد ایران‌پوریان، پاس بلندی را پشت مدافعان تراکتورسازی برای علی قربانی ارسال کرد که محمدرضا اخباری زودتر از این بازیکن اقدام به دفع توپ کرد که توپ باز هم به بدن قربانی اصابت کرد و در آستانه ورود به دروازه سرخ‌پوشان بود که هادی محمدی مانع از به ثمر رسیدن گل دوم استقلال شد و توپ را از محوطه جریمه دور کرد.

در دقیقه ۲۸، سروش رفیعی با عبور توپ از بین پاهای امید ابرهیمی، پاس قطری بلندی را پشت مدافعان استقلال برای ادینیو ارسال کرد اما او قدر این پاس را ندانست و با ضربه محکمی توپ را به سمت آسمان شوت کرد.

در دقیقه ۳۰، روی پاس خوب جابر انصاری، کاوه رضایی با اخباری تک به تک شد اما دروازه‌بان تراکتورسازی با بستن فضای شوت‌زنی، این فرصت را مهاجم استقلال گرفت.

در دقیقه ۴۴، کاوه رضایی حرکتی را در طول زمین تراکتورسازی آغاز کرد و وارد محوطه جریمه این تیم شد اما پاس در عمق او را مدافع تراکتورسازی به کرنر زد.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۲، در نخستین موقعیت جدی، سانتر بازیکن تراکتورسازی در آستانه ورود به دروازه استقلال بود که مهدی رحمتی به خوبی توپ را راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۵۴، باز هم ادینیو در مقابل محوطه شش قدم استقلال صاحب موقعیت گلزنی شد اما شوت محکم و زمینی او را مهدی رحمتی را پا به کرنر فرستاد.

گل: در دقیقه ۵۵، سانتر سروش رفیعی از روی نقطه کرنر در محوطه شش قدم روی سر فرزاد حاتمی فرود آمد و او هم دروازه رحمتی را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

گل: در دقیقه ۶۹، روی اشتباه مدافعان استقلال در آفساید گیری، چهار بازیکن تراکتورسازی با رحمتی تک به تک شدند و پاس به بغل محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی را مقابل دروازه خالی قرار داد و او هم گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.

در حالی که استقلال با حساب دو بر یک از حریف خود شکست خورده بود، شاگردان منصوریان در تدارک حمله و ایجاد موقعیت ناکام بودند و این بازی در نهایت با حساب ۲ بر یک به سود تراکتورسازی خاتمه یافت.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، رابسون، پادوانی، یعقوب کریمی، هرایر مگویان، امید ابراهیمی، بختیار رحمانی، خسرو حیدری ( بهنام برزای ۸۱)، جابر انصاری ( فرشید اسماعیلی ۶۷)، کاوه رضایی و علی قربانی.

ترکیب تراکتورسازی: محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، هادی محمدی، محمد ایران‌پوریان، محمدرضا مهدی‌زاده (شهرام گودرزی ۳۱)، مهدی کیانی، سروش رفیعی، محمد نوری، محمد ابراهیمی، لوسیانو ادینیو (کرار جاسم محمد ۶۵) و فرزاد حاتمی.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.