روزنامه "وال استریت ژورنال"، از اقدام وزارت دفاع آمریکا در تهیه مجموعه ای از پیشنهادات برای پررنگ تر کردن فعالیت آمریکا در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خبر داد.

آغاز تدوین برنامه ترامپ برای مبارزه با داعش از سوی پنتاگون/آیا رئیس جمهور منتخب آمریکا، وعده های ضد داعش خود را عملی خواهد کرد؟!

به گزارش "قدس آنلاین"؛ روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون"، در حال تهیه مجموعه ای از پیشنهاداتی است که می تواند فعالیت آمریکا در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش را پررنگ تر کند.

این روزنامه به نقل از مسئولان نظامی و برخی از اعضاء کنگره نوشت: در پاسخ به درخواست تیم انتقالی "دونالد ترامپ" –رئیس جمهور منتخب- مبنی بر تقویت عملیات نظامی آمریکا علیه داعش، پنتاگون، در حال تدوین مجموعه پیشنهاداتی در این خصوص است.

از جمله مهم ترین نکاتی که وزارت دفاع آمریکا در این زمینه مطرح خواهد کرد، انتقال بخش بزرگی از مکانیزم عملیات تاکتیکی از حوزه اختیارات کاخ سفید به پنتاگون و کاهش سقف اختیارات دولت در تصمیم گیری های مرتبط با عملیات وزارت دفاع علیه داعش است.

"وال استریت ژورنال" احتمال داده است که مسئولان پنتاگون به ترامپ پیشنهاد خواهند داد که در تعیین افراد شرکت کننده در مأموریت های مشخص و عدم هماهنگی در برخی موارد با رئیس جمهور، به آنها اختیار تام دهد.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، با تشکیل ائتلافی بین المللی، ادعا دارد که با گروه تروریستی داعش مبارزه می کند؛ این درحالی است که این عملیات، در نابودی گروه تروریستی داعش موفقیت چندانی نداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.