وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی این وزارتخانه، در پیام‌هایی جداگانه درگذشت مرحوم علی باقرزاده شاعر خراسانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت وزیر و معاون فرهنگی ارشاد در پی درگذشت شاعر خراسانی

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام صالحی امیری به شرح زیر است:

«عاشقان بار سفر بربسته‌اند / رشته جان از جهان بگسسته‌اند

خبر ضایعه درگذشت شاعر آیینی و خیّرِ نیک‌اندیش، استاد علی باقرزاده موجب تأثر و تألم شد. مرحوم باقرزاده از تباری ارجمند و رشدیافته خانواده‌ای شریف بود و نبوغ و حافظه خویش را از همین تبار به یادگار داشت. طبعِ شیرین او، به ویژه قطعات پرمایه و ژرف‌اندیشانه‌اش، به گونه‌ای بود که حلاوت را در جانِ مخاطب می‌ریخت و او را مجذوبِ خویش می‌کرد. او از شیفتگان فرهنگ رضوی بود و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) با سرفرازی می‌زیست و زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفت تا شعر فاخر آیینی بقا یابد و در مسیر نورانی خویش به جریانی سازنده تبدیل شود.

این بزرگمرد عمری را با فروتنی در راه بذل دانش و شعر و خیراندیشی گام برداشت و اینک در ماه پربرکت ربیع با روحی شاد و نفسی مطمئن به سوی ملکوت اعلی پر کشید. رسول خدا که در آستانه ولادت با سعادتش قرار داریم فرمود: «إذا ماتَ الإنسانُ انقَطعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاث: إلّا من صَدقهٍ جاریهٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ با مرگ انسان، رشته عملش قطع می‌ شود، مگر از سه چیز: صدقه جاری و ماندگار، دانشی که مردم از آن بهره ‌مند شوند، و فرزند نیکوکاری که برایش دعا کند» و این شاعر بزرگوار واجد هر سه ویژگی است.

فقدان این نیکمرد برای جامعه ادبی کشور ضایعه ای است جبران ناپذیر و غمی گران، اما شعر پرمایه او و خیراندیشی و اهتمامش به تعلیم و تربیت همواره به یادگار خواهد ماند و نامش را در تاریخ فرهنگ و ادب ایران‌زمین زنده و جاوید نگاه خواهد داشت. اینجانب ضمن همدردی با خانواده، دوستان و آشنایان آن زنده یاد، این ضایعه را به ایشان، اهل فرهنگ و فضیلت و دوستداران شعر و ادبیات تسلیت می گویم. خدایش او را در جوار رحمت خویش قرینِ نعمتی ابدی سازد که بایسته چنین رفعتی است.»

همچنین بر اساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت استاد علی باقرزاده، شاعر پیشکسوت خراسانی را تسلیت گفت.

متن پیام صالحی به این شرح است:

فقدان شاعر پیشکسوت، استاد علی باقرزاده که عمر خود را با حضور موثر در عرصه ادبیات مزّین کرده بود موجب تاسف و تاثر شد. ایشان از شاعرانی بودند که محضر شماری از اساتید و مفاخر ادبیات معاصر درک کرده و اندوخته باارزشی از ادب فارسی همراه داشتند. علی باقرزاده را به شهادت تنوع آثار و تألیفات در حوزه ادبیات می توان علاوه بر شاعر شناخته شده و قابل احترام، مولف و محقق پرتلاشی در حوزه فرهنگ دانست. درگذشت آن مرحوم را به خانواده محترمشان و اهالی فرهنگ تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.