به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهوری منتخب آمریکا پس از پیروزی در انتخابات تعدادی از شرکتهای خود را تعطیل کرد. از این میان، چهار شرکت احتمالاً با فعالیتهای تجاری در عربستان سعودی مرتبط بودند.

ترامپ چهار شرکت مرتبط با عربستان را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس دیشب (۱۹ آذر) و بر اساس اطلاعات ثبت شرکتهای ایالت دل آوِر و به نقل از آلن گارتن (Alan Garten) مشاور ارشد سازمان ترامپ نوشت که تعطیلی این چهار شرکت یک 'خانه تکانی' معمول بوده و ترامپ هیچ فعالیت تجاری در عربستان سعودی ندارد. این چهار شرکت از جمله ۹ شرکتی هستند که ترامپ پس از پیروزی در انتخابات و زیر سوال رفتن تداخل فعالیتهای سیاسی و اقتصادی خود آنها را تعطیل و یا منحل کرده است.

هتل ها و مراکز تفریحی ترامپ در برخی از کشورها فعالیت می کنند و در سال ۲۰۱۵ مدیران سازمان ترامپ خبر از توسعه این فعالیتها دادند. ایوانکا دختر ترامپ پیش از اعلام نامزدی پدر خود، خبر از گسترش فعالیتهای تجاری در قطر، ابوظبی و عربستان داده بود و پس از آن چهار شرکت تاسیس شدند که یکی از آنها در جده عربستان قرار داشت.
گارتن جمعه گفت که این شرکتها ماه پیش تعطیل شدند و این اقدام بخشی از روند دوره ای برای تصفیه شرکتهایی است که یا دیگر نیازی به وجود آنها نبوده یا برای مشارکت در پروژه ای تاسیس شدند که به مرحله اجرا نرسیده است. وی از علت تاسیس شرکتهای مذکور و امکان مشارکت آنها در پروژه های نافرجام عربستان ابراز بی اطلاعی کرد.
وی از پاسخ به این سوال که آیا این تعطیلی ها ارتباطی به پیروزی ترامپ دارد یا به سخنرانی آتی وی در مورد نحوه مدیریت فعالیتهای تجاری خود در دوران ریاست جمهوری مربوط است، خودداری کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.