تبریز- معاون رئیس جمهور با اشاره به جایگاه ویژه تبری و اهمیت خطوط مواصلاتی این استان برای دولت افزود: راه آهن اردبیل نیز می تواند به میانه متصل شود و این پروژه از جمله طرح هایی است که اتصال میانه به تبریز را حائز اهمیت می کند.

اتصال راه آهن تبریز-میانه با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، محمد باقر نوبخت ظهر شنبه در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه آهن میانه – تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارشی که امروز از طرح احداث راه آهن میانه تبریز داده شد در خصوص بخشی که از میانه تا بستان آباد در حد  ۱۲۶ کیلومتر گزارش آن از وزارت دریافت شد، حدود ۱۰۰ کیلومتر همه کارها انجام شده و قسمت ۲۶ کیلومتر باقی مانده اقدامی است که  انتظار ظرف چند ماه آینده به اتمام برسد و بخش بستان آباد به تبریز هم در ادامه آن استمرار داشته باشد.

وی افزود: برای دولت موضوع حمل و نقل ریلی یک اولویت بوده و با توجه به جایگاه ویژه تبریز در جهت خطوط مواصلاتی که می تواند شرق و غرب را به اروپا متصل کند بحث میانه تبریز برای دولت بسیار مهم است.

نوبخت ادامه داد: همچنین راه آهنی که از اردبیل می تواند به میانه بیاید، آن هم یکی از طرح ها بوده و اتصال میانه به تبریز برای برنامه های فعلی ما حائز اهمیت است.

معاون رئیس جمهور، اضافه کرد: با توجه به  تبیین اعتبار مناسب برای این راه و برای پیش بینی سال ۱۳۹۶ که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ۴ اولویت حمل و نقل ریلی و محیط زیست و آب و فاضلاب هست بخش قابل  توجهی از این رقم برای تکمیل شبکه های حمل و نقل ریلی استفاده خواهد شد و برای  این قسمت آنچه در سال ۱۳۹۵ برای میانه-تبریز هست در حد ۲۶۲ میلیارد تومان است که به جهت ضرورت و تسریع کار این عدد به رقم ۳۷۵ میلیارد تومان با مطالبات گذشته رسید.

وی خاطرنشان کرد: دولت  در ارتباط با تکمیل راه ها با اولویت هایی که برای حمل و نقل قایل است مصمم هست و امیدواریم هیچ مشکلی با همه محدودیت های اعتبار که وجود دارد برای توسعه حمل و نقل ریلی نداشته باشیم.

نوبخت، گفت: امیدوارم که ان شاءالله در سفر آینده با نظارتی که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت بر این طرح بزرگ بین المللی خواهند داشت، بتوانیم در ماه های نخستین سال آینده شاهد افتتاح این قسمت از راه آهن میانه به بستان آباد و بعد به آن سمت باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در خصوص وجود مشکلات، ادامه داد: آنچه که توضیح داده شد در بخش اول که ۱۳۲ کیلومتر در این بخش بود، بخش نخست مشکلی نخواهیم داشت و زیرسازی و روسازی  آماده است و تنها یک قطعه ۲۶ کیلومتری تا به بستان آباد داریم و با توجه به تجهیز کارگاه و تسریع کار امیدواریم ظرف چند ماه آینده این قسمت نیز به پایان برسد.

نوبخت خاطرنشان کرد: ما امروز همزمان با بازدید و بررسی چگونگی پیشرفت کاری این طرح ریل گذاری ۱۳۶ کیلومتر را نیز آغاز خواهیم کرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.