کرمان - مشاور علمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۴۷ هزار دانش آموز با نیاز ویژه کشور تحت پوشش طرح فراگیر تلفیقی هستند.

۴۷ هزار دانش آموز با نیاز ویژه کشور تحت پوشش طرح فراگیر تلفیقی هستند

به گزارش قدس آنلاین ، ابوالفضل سعیدی مشاور علمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درنشست آموزشی این طرح که شنبه ۲۰آذر ماه برگزار شد، گفت: برنامه آموزش «فراگیرتلفیقی» یک برنامه بین المللی و فرآیندی مداوم و بدون توقف برای یافتن روش هایی بهتر برای پاسخگویی به تفاوت های دانش آموزان با نیاز های ویژه در کنار دانش آموزان عادی است

وی خاطر نشان کرد: نظام ها و برنامه های آموزشی باید به نحوی طراحی و اجرا شوند که جوابگوی تنوع وسیع ویژگی ها و نیازهای دانش آموزان باشند.

سعیدی درمورد مهمترین اهداف طرح «فراگیرتلفیقی» اضافه کرد: پذیرش تفاوت های فردی دانش آموزان به عنوان واقعیتی ارزشمند، به عهده گیری مسؤولیت آموزش و پرورش هر دانش آموز با هر نوع ویژگی توسط نظام آموزشی، تلاش برای تغییر نگرش تمامی اعضای جامعه به ویژه، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش از طریق درگیر ساختن آنان در مداخله برای آموزش و پرورش و توانبخشی همه دانش آموزان و ایجاد روحیه مشارکت اجتماعی برای آموزش و پرورش تمامی کودکان را از مهمترین اهداف اجرای طرح تلفیقی- فراگیر دانست.

سعیدی گفت: آموزش فراگیر تلفیقی موجب تسهیل دسترسی همه کودکان از جمله کودکان با نیازهای ویژه به آموزش و پرورش، اشتغال به تحصیل هر دانش آموز در نزدیکترین کلاس و مدرسه به محل زندگی خود، بهبود نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه و بهبود و تسهیل آموزش و پرورش برای همه کودکان می شود.

مشاور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کودکانی که با هم یاد می گیرند، زندگی در کنار هم را با مشارکت هم می آموزند، افزود: اجرای آموزش فراگیر زمینه ساز جامعه ای فراگیر است.

ابوالفضل سعیدی گفت: محتوای نامناسب درسی، نارسایی یادگیری های پیشین، عوامل مغشوش کننده محیط یادگیری، توانایی های شناختی ضعیف تر، نقص در روابط معلم و دانش آموز، عدم ارتباط و بی ارزشی تکلیف یادگیری از نظر دانش آموز، روش تدریس نامناسب، نامناسب بودن منابع آموزشی معلم و نقص درونی کودک از علل احتمالی دشواری های عمومی یادگیری هستند.

وی با اظهار این که بیش از ۴۷ هزار دانش آموز تحت پوشش این برنامه قرار دارند، گفت: در حال حاضر دانش آموزانی که دارای هوش مرزی، مشکلات شنوایی، مشکلات حرکتی و مشکلات ویژه هستند تحت پوشش برنامه آموزش های تلفیقی فراگیر قرار گرفتند.

سعیدی تصریح کرد: در آیین نامه ای که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است، برگزاری کلاس های جبرانی، فرستاندن معلمان سیار و رابط به کلاس ها برای کمک به دانش آموزان با نیازهای ویژه، در اختیار قرار دادن ابزارهای کمک آموزشی، دارویی، خدمات روانشناختی، گفتار درمانی و ... از حمایت هایی است که از این دانش آموزان به عمل می آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.