تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دلال‌پروری را یکی از معضلات صنعت گفت: ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی زمینه را برای ارائه حمایت‌های دولتی فراهم می‌کند.

 دلال‌پروری از معضلات بخش صنعت است

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، شهاب الدین بیمقدار در نشست هم اندیشی کنسرسیوم‌های صادراتی خوشه‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد:‌ اینکه بخواهیم به صورت موردی از شرکت‌ها حمایت به عمل آوریم ممکن نیست ولی وقتی این شرکت‌های به صورت کنسرسیوم تجمیع می‌شود دست قانونگذار هم باز می‌شود.

وی با بیان اینکه استعداد آذربایجان‌شرقی برای تولید و صادرات مثال‌زدنی است، افزود:‌ بازارهای داخلی کشش محصولات تولیدی داخل را ندارد و باید به فکر صادرات بود تا ضمن حفظ رونق تولید،‌اشتغال را نیز ارتقا داد.

بیمقدار ادامه داد:‌ صادرات قطعات خودرو، فرش و فناوری اطلاعات از جمله بخش‌هایی هستند که آذربایجان‌شرقی ظرفیت ویژه‌ای در آنها دارد و باید در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم در بازارهای جهانی نقش ایفا کنیم.

بیمقدار اضافه کرد: یکی از آفت‌هایی که کشور دچار آن شده ارائه مجوزهای خاص به افراد و ارگان‌های خاص است و سعی می‌کنیم این آفت را از کشور برچینیم تا فساد نیز به حداقل برسد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  در مجلس دلال پروری را یکی از معضلات صنعت عنوان و ابراز کرد: متاسفانه کارخانه‌دار هیچگاه برای خرید محصول کشاورزی مستقیما به کشاورز مراجعه نمی‌کند که این امر باعث افزایش قیمت محصولات تولیدی می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد مراکز فروش کنسرسیوم‌های صادراتی در کشورهای هدف، گفت: در حوزه قوانین هر پیشنهادی برای اصلاح یا وضع آنها دارید ارایه کنید تا در راستای کمک به ارتقای صادرات کشور مساعدت‌های لازم از سوی مجلس شورای اسلامی انجام پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.