شاهرود- سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور با حضور دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ظهر شنبه در شاهرود گشایش یافت و ۴۰۰ قطعه در زمینه دانش هسته ای در آن به نمایش گذاشته شد.

۴۰۰ قطعه در زمینه دانش هسته‌ای کشور به نمایش گذاشته شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ظهر شنبه در آیین گشایش سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی برای معرفی کاربردهای صلح آمیز هسته ای است، اظهار کرد: این نمایشگاه در سه بخش چرخه سوخت از اکتشاف، تولید کیک زرد و معرفی مجتمع‌های سوخت و آب سنگین اراک فعالیت می‌کند.

محمدمهدی فاتح اضافه کرد: در سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور، دستاوردهای دارویی و کشاورزی و عرصه‌های جانبی آن معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه نیروگاه اتمی بوشهر معرفی می‌شود، گفت: در این نمایشگاه ۴۰۰ قطعه در زمینه دانش هسته‌ای به نمایش گذاشته شده است که از این تعداد ۲۲۵ قطعه به چرخه سوخت و نیروگاه اختصاص دارد و ۱۷۵ قطعه کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای کشور را معرفی می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تأکید بر اینکه امروز دستیابی به دانش هسته‌ای یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود با شعار تولید دانش و فناوری با قراردادهای تولیدی با سازمان‌های مختلف می‌تواند در زمینه‌های دانش هسته‌ای فعالیت کند.

وی دشمنان ایران اسلامی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای به توافق رسیده بودند اما آنچه آن‌ها را از این تصمیم منصرف کرد، این بود که به این نتیجه رسیدند اگر صدها نفر از دانشمندان ما را ترور و این تأسیسات را نابود کنند، این فناوری با روح و جسم جوانان کشورمان عجین شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌ها در کنار بخش صنعتی کشور فضایی را فراهم کرده‌اند تا بتوانند در راستای توسعه دانش هسته‌ای گام‌های مهم و ارزشمندی بردارند.

وی افزود: انرژی هسته‌ای با دستاوردهای صلح‌آمیز در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کند تا هم دشمن را مأیوس سازد و هم در عرصه کشاورزی، معدن، صنعت و دیگر بخش ها بتوانیم از دستاوردهای خوبی برای کشور بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.