آستارا- فرماندار شهرستان مرزی آستارا با ابیان اینکه ایران محور ترانزیت ریلی به اروپا است، از آغاز حرکت آزمایشی قطار از خط اروپا به سمت آستارای جمهوری اسلامی ایران با هدف ارزیابی و محاسبه میزان مسافت ریلی خبر داد.

حرکت آزمایشی قطار از اروپا به آستارای ایران بزودی انجام می شود/ ایران محور ترانزیت ریلی به اروپا

به گزارش قدس آنلاین، سیروس شفقی با اشاره به پیگیری و بازدید های مکرر وی و مسئولان مربوطه از روند پیشرفت پروژه بین المللی خط آهن آستارا-آستارا اظهار کرد: پروژه خط ریلی آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: عملیات احداث پل و خط ریلی در سمت آستارای ایران با سرعت تمام و به صورت شبانه روزی پیش می رود و مانعی در جریان این پروژه بین المللی وجود ندارد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه تا  کمتر از یک ماه آینده بخشی از پروژه در خاک آستارای ایران و تا تقاطع باغچه سرا ریل گذاری می شود، تصریح کرد: با هدف مسافت سنجی ریلی، قطاری از اروپا به سمت روسیه، جمهوری آذربایجان و در نهایت آستارای جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است و این قطار از طریق ریل در هفته های آینده پس از طی مسیرهای پیش رو وارد خاک ایران در  آستارا و بخش ریل گذاری شده این شهرستان مرزی می شود.

شفقی، ایران را محور ترانزیت ریلی  به اروپا  عنوان کرد و گفت: راه آهن بین المللی استان گیلان و شهر مرزی آستارا بخش مهمی از طرح های جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل شاهراه مواصلاتی و ترانزیتی شمال-جنوب است که توسعه بازرگانی شمال کشور را به همراه دارد.

فرماندار آستارا از تامین و تخصیص اعتبار لازم جهت پیشبرد این پروژه خبر داد و تصریح کرد: طبق روال قانونی و پس از طی شدن فرآیند اداری و در کوتاه ترین زمان ممکن، از طریق مسئولان ذیربط در استان گیلان حق و حقوق قانونی اشخاصی که منازل مسکونی و یا زمین های زراعی آنها در مسیر این پروژه ریلی هستند، به حسابشان واریز می شود.

وی اهمیت خط آهن آستارا در راستای توسعه حمل‌ونقل کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان بر مهم بودن و اهمیت این پروژه تاکید دارند و اتصال خطوط ریلی در آستارا به روابط دو کشور تحرک می بخشد.

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد و خط مرزی آن توسط یک رودخانه محلی پر آب به نام آستارا چای تعیین می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.