گرگان- رئیس حوزه علمیه قره تپه بندر ترکمن با بیان اینکه کنگره شهدا نشان از وحدت و انسجام علمای شیعه و سنی در گلستان است گفت: اگر بتوانیم با تبیین راه شهدا و تحکیم وحدت، جوانان خود را از انحرافات اخلاقی نجات دهیم شهدا از ما راضی خواهند شد.

با تبیین راه شهدا و تحکیم وحدت، جوانان خود را از انحرافات اخلاقی نجات دهیم

به گزارش قدس آنلاین،  آخوند عبدالجبار میرابی صبح یکشنبه در کنگره شهدای روحانی و طلبه استان گلستان با بیان اینکه کنگره عظیم شهدا وحدت، همدلی و انسجام را  بین علمای شیعه و سنی به نمایش می گذارد، گفت: امروز شیعه و سنی برای پاسداشت از شهدای طلاب و روحانی گردهم آمدیم تا وحدت را به صورت عملی اثبات کنیم و بگوییم راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

رئیس حوزه علمیه قره تپه بندرترکمن و از اعلای اهل سنت منطقه یادآور شد: شهدا با آرزوی ایجاد جامعه اسلامی در راه اسلام جان خود را فدا کردند و  افتخار زیادی را برای ما به ارمغان آوردند.

میرابی اظهار داشت: شهدا راه راست را انتخاب کرده، چرا که راه این شهدا را آیه‎های قرآن کریم تبیین کرده بود.

وی با بیان اینکه عالی‎ترین راه بشریت شهادت است، افزود: اگر امروز من و شما با خیال آسوده در راستای سبک اسلامی قدم بر می‎داریم به واسطه مرتبه و منزلت شهدا است.

این عالم اهل تسنن استان گلستان اظهار داشت: هر جا فرشتگان محفل داشته باشند آنجا دارالشفاء مسلمانان است و امروز ما به واسطه حضور در مراسم گرامیداشت شهدا در دارالشفائی مسلمین نشسته‎ایم.

آخوند میرابی با بیان اینکه شهدا با غوطه‌ور شدن در خون و مسیر ایمان، راه پیامبر اسلام (ص) را ادامه دادند، گفت: در روز قیامت سه گروه انبیاء، علما و شهدا شفاعت‌کننده خواهندبود و شهدای روحانی دارای هر ۳ ویژگی هستند.

رئیس حوزه علمیه قره تپه بندر ترکمن به برگزاری اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان اشاره کرد و افزود: امروز شهدای عزیز و گرانقدر به ویژه شهدای استان گلستان با پاکی و بت‎شکنی در ایران اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس سعادت را برای ما به ارمغان آوردند.

میرابی یادآور شد: اگر بتوانیم با تبیین راه شهدا و تحکیم وحدت، جوانان خود را از این انحرافات اخلاقی نجات دهیم شهدا از ما راضی خواهند شد و در روز قیامت ما را شفاعت خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.