مشهد- دبیر کمیته اجلاس آسیایی جامعه ایمن از برگزاری این اجلاس در رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۵ مقاله داخلی و ۱۵ مقاله خارجی به دبیرخانه این اجلاس ارسال شده است.

ارسال ۱۳۰ مقاله به اجلاس آسیاسی «جهان ایمن»ارسال شد

به گزارش قدس آنلاین، امیر عزیزی ظهر یکشنبه در نشست خبری هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن آخرین مهلت ارسال آثار به این اجلاس را پایان آذرماه جاری اعلام و اظهار کرد: ۴۰۰ میهمان داخلی و خارجی در این اجلاس حضور خواهند داشت.

دبیر کمیته اجلاس آسیایی جامعه ایمن با اشاره به اینکه کمیته علمی این اجلاس متشکل از اعضای اصلی هیات علمی دانشگاهها از کشورهای تایوان، سوئد، آمریکا، فرانسه، ژاپن، کلمبیا و بنگلادش است، افزود: طی دو روز برگزاری این اجلاس ۱۵ سخنرانی خارجی ارائه و ۱۵ پنل در حوزه ایمنی برپا خواهد شد.

وی گفت: پس از پایان اجلاس و در روزهای ۱۹ تا ۲۱ اسفند آتی نخستین کارگاه تخصصی تربیت مربی مدیریت بحران نیز با ارائه سه نفر از اساتید بین المللی سازمان ملل متحد برای ۴۰ نفر از مدیران شهر مشهد برگزار خواهد شد.

عزیزی رویکرد اجلاس را ارتقاء فرهنگ ایمنی در شهرها اعلام و بیان کرد: نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «جامعه ایمن» نیز در حاشیه این اجلاس برگزار می شود. تاکنون ۲۰۰ فیلم به دبیرخانه رسیده و علاقه مندان تا یکم بهمن آتی می توانند آثار خود را در حوزه جامعه ایمن به دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: همچنین نخستین جشنواره کاریکاتور جامعه ایمن از برنامه های جانبی این اجلاس است و تاکنون ۱۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. آخرین مهلت ارسال آثار در این بخش نیز پنجم اسفند آتی است.

دبیر کمیته اجلاس آسیایی جامعه ایمن خاطرنشان کرد: فعالیتهای جامعه ایمن از دهه ۹۰ میلادی در سطح جهان آغاز شده و سوئد به عنوان مرکز جهانی و کره جنوبی به عنوان مرکز آسیایی جامعه ایمن فعالیت می کنند.

وی افزود: جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند. ایمنی مدارس، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن ایمن و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.